۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۷۶۳
امام جمعه بابل:

بدحجابی از عوامل مهم افزایش آمار طلاق در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، آمار بالای طلاق را یکی از خسارت های بی حجابی و بی عفتی برشمرد و گفت: بسیاری از کارشناسان بیشترین علت طلاق در کشور را معلول بی حجابی ها و عدم رعایت حریم عفاف می دانند که خود را به جلوه های گوناگون در کشور خودنمایی می کند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع حامیان عفاف و حجاب در بابل با انتقاد از عدم تلاش جدی برای ترویج عفاف و حجاب گفت: این خواسته قاطبه ملت و مؤمنین از دولت است که در زمینه نهادینه کردن مسأله عفاف و حجاب و اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه تلاش کند.

 

وی افزود: وقتی مسائلی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه مطرح می شود، همه در هیأت دولت به اضطراب و تکاپو می افتند که زاینده رود، تالاب گاوخونی و دریاچه ارومیه خشک شد و نسل فلان حیوان در حال انقراض است  اما کسی نگران انقراض حجاب نیست.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بابل با انتقاد از برخی بی توجهی ها در خصوص مسأله عفاف و حجاب به خصوص در دستگاه های دولتی افزود: متأسفانه در مواردی شاهد بی اعتنایی نسبت به مسأله عفاف و حجاب هستیم و قانون عفاف و حجاب در دستگاه های دولتی رعایت نمی شود.

 

وی با اشاره به حادثه کشتار مدافعان حجاب و معترضان به کشف حجاب رضاخانی در تیر ماه سال 1314 خاطرنشان کرد: بعد از اعلام اجباری رضاخان برای کشف حجاب، مردم غیرتمند در مخالفت با این اقدام رضاخانی در مسجد گوهرشاد مشهد دست به تجمع زدند که پاسخ به آنها گلوله های مزدوران پهلوی بود.

 

حجت الاسلام روحانی به ماجرای سفر رضاخان به ترکیه و اجرای سیاست های استعماری برای کشف حجاب در کشور پرداخت و اظهار داشت: سالروز کشتار مردم مخالف با کشف حجاب در جوار بارگاه رضوی و سرکوب کردن علما پس از  انقلاب به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شد تا ارزش بزرگ عفاف و حجاب و ثمره ی آن در کشور فراموش نشود.

 

وی افزود: دشمن از این روزنه در کشور ما وارد شد تا بتواند کشور را به فساد بکشد و این نام گذاری روز عفاف و حجاب برای این است تا که فراموش نکنیم امروز چه خطرات عظیمی جامعه ما را تهدید می کند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرای بابل، آمار بالای طلاق را یکی از خسارت های بی حجابی و بی عفتی برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان  بیشترین علت طلاق در کشور را معلول بی حجابی ها و عدم رعایت حریم عفاف می دانند که خود را به جلوه های گوناگون در کشور خودنمایی می کند.

 

وی ادامه داد: مردم باید نگرانی های خود را در زمینه گسترش بی حجابی و عدم توجه به فرهنگ عفاف و حجاب به گونه های مختلف ابراز کنند و این از مطالبات بزرگ مردم ما است.

 

حجت الاسلام روحانی به مسأله فرهنگ سازی و نقش دستگاه های فرهنگی به خصوص رسانه ها در گسترش حجاب اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و صدا و سیما از جمله دستگاه هایی هستند که می توانند به تعمیق فرهنگ حجاب در جامعه کمک کنند و یک عزم جدی در کشور باید در این خصوص شکل بگیرد.

 

وی افزود: همه توجه باید معطوف به احیاء، تعمیم، تثبیت و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات