۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۷۷۷
اجرای امینانه نیات واقفان؛

چند خبر کوتاه از اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ مشارکت ۱۱ هزار نفری مردم فارس در طرح ملی حفظ قرآن، آمادگی بقاع شاخص همدان برای پذیرایی از مسافران عید فطر، توزیع 32 هزار غذای افطاری در فارس، عواید حاصله از معدن زغال سنگ در تربت جام با نیت ترویج فرهنگ مهدوی(عج) از اخبار کوتاه سازمان اوقاف امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی درراستای لبیک به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه سازمان اوقاف در یک افق پنج ساله، تربیت یک میلیون حافظ قرآن مشخص شده است، افزود: در این راستا هر ساله سهمیه‌های مختلف به 32 استان کشور برای تربیت حفاظ اختصاص می‌یابد که استان فارس ، بیشترین سهمیه حفظ را بعد از تهران و خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

حسینی اظهار کرد: سهمیه حفظ استان فارس در سال جاری 22 هزار و 500 نفر در نظر گرفته است که تاکنون بیش از 11 هزار و 400 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس از فعالیت 400 مربی حفظ در این طرح خبر داد و گفت: 70 درصد این مربیان را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گفته حسینی ، تاکنون سهمیه حفظ قرآن 6 شهرستان استان فارس تکمیل شده است که در میان شهرستان‌های فارس، شیراز با 2 هزار و 300 نفر بیشترین سهمیه حفظ را به خود اختصاص داده است و تاکنون نیز 2 هزار 400 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

 

آمادگی بقاع شاخص همدان برای پذیرایی از مسافران عید فطر 

 

 حجت الاسلام سید حسن رضوی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام فرخنده عید سعید فطر این اداره اقدام به آماده سازی بقاع شاخص سطح شهرستان جهت پذیرایی از مسافران و زائران این عید بزرگ کرده است.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه شاخص همدان با در پیش بودن عید بزرگ مسلمانان و بهره گیری از تمام ظرفیت ها، آمادگی پذیرایی از گردشگران مذهبی را دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در پایان خاطر نشان ساخت: امیدواریم بتوانیم در ایام سعید در کنار سایر دستگاه های ذیربط فرهنگی مقدمات آسایش مردم را در جوار امامزادگان فراهم کنیم.

 

توزیع 32 هزار غذای افطاری در فارس

 

 حجت الاسلام سید عباس موسوی تصریح کرد: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ حسنه وقف ، هم زمان با ماه مبارک رمضان از محل عوائد موقوفات منطبق سفره های افطاری تحت عنوان سفره های آسمانی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی در خصوص جایگاه سفره های آسمانی در اسلام گفت: در مکتب اسلام برپایی سفره‌های احسان و نیکوکاری دارای اجر و پاداشی بی‌پایان است، به طوری که در خطبه شعبانیه نیز آمده است، هر کس در ماه رمضان افطاری به یک فرد بدهد، خداوند گناهان او را می‌بخشد و او را از آتش دوزخ رهایی می‌دهد.

وی افزود: مدعوین این سفره ها، خیریه ها، نیازمندان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، فعالان قرآنی و عموم مردم بوده اند.

 

عواید حاصله از معدن زغال سنگ در تربت جام با نیت ترویج فرهنگ مهدوی(عج) وقف شد

 

مهدی مهدوی خواه ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام گفت: واقف خیر اندیش، حسین غیاثی 5 درصد از 50 درصد عواید حاصله از معدن زغال سنگ به ارزش یک میلیارد و 850 میلیون ریال وقف کرد.

وی افزود: این وقف که اولین وقف سال 94 است، با نیت ترویج فرهنگ مهدوی(عج) وتبلیغ و ترویج مذهب شیعه اثنی عشر صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام گفت: در سال 93 سهمیه شهرستان ثبت 4 مورد وقف جدید بوده است که با ثبت 6 وقف جدید با رشد 150 درصدی همراه است.

وی اضافه کرد: این وقف ها شامل زمین جهت احداث و توسعه مسجد و آب و اراضی جهت تعزیه داری ایام فاطمیه(س) و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت جام ارزش وقف های سال 93 را بیش از 9 میلیارد ریال اعلام کرد./1325/ت303/س

ارسال نظرات