۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۷۴۷۸۰
مدیر حوزه علمیه بابل:

تقویت اراده و ایمان مهم ترین اثر معنوی روزه داری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بابل به برکات ماه رمضان اشاره کرد و گفت: روزه داری دارای برکات بزرگ در ابعاد روحی و جسمی است که مهم ترین اثر معنوی روزه داری تقویت اراده و ایمان و بالا رفتن قدرت تحمل او است.
مدير حوزه علميه بابل

حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اشاره به روزهای پایانی ماه رمضان و تاکید بر بهره گیری از فضایل این ماه در ایام باقیمانده گفت: روزه گرفتن عامل مهمی برای ترک از گناه و رسیدن به خداوند است و به همین دلیل از فرصت ارزشمند برای افزایش ذخایر معنوی باید استفاده کرد.

 

وی به مراتب روزه داری اشاره کرد و افزود: افراد روزه دار از نظر روز ه داری به چند گروه تقسیم می شوند که پایین ترین این مقامات روزه داری عام است.

 

امام جمعه سابق فارسان به تشریح روزه داری عام پرداخت و اذعان کرد: روزه داری عام مربوط به ترک خوردن، آشامیدن و اعمالی است که سبب بطلان روزه می شود و روزه دار عادی سعی بر پرهیز آنها دارد.

 

وی با بیان روزه داری خواص، خاطرنشان کرد: روزه داران خاص سعی می کنند تا چشم، گوش و همه اعضاء و جوارح آنها از گناه و اشتباه به دور باشد و همواره خود را در محضر الهی می بینند.

 

حجت الاسلام پوراکبر بالاترین مرتبه روزه داری را روزه داری خاص الخاص عنوان کرد و ادامه داد: روزه داری که روزه دارای خاص الخاص را بر می گزیند دل خود را از غیر خدا خارج می کند و همه دل خود را به خدا می سپارد و همه وجود او خدایی می شود.

 

وی به برکات ماه رمضان اشاره کرد و گفت: روزه داری دارای برکات بزرگ در ابعاد روحی و جسمی است که مهم ترین اثر معنوی روزه داری تقویت اراده و ایمان و بالا رفتن قدرت تحمل او است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان یکی از اثرات جسمی روزه داری تاکید کرد: روزه بهترین وسیله برای حفظ سلامتی و جلوگیری از امراض فراوان به خصوص در دنیای امروز که افراد زیادی به انواع بیماری های ناشی از پرخوری مبتلا هستند، است.

 

وی افزود: اسلام دینی است که هم برای دنیا و هم آخرت سعادتمندانه است و به همین دلیل احکام الهی آثار و برکات دنیوی و اخروی را در خود دارد.

 

حجت الاسلام پور اکبر تدبر در احکام الهی را موجب تعمق در ایمان دانست و خاطرنشان کرد: با تحمل برخی محدودیت های جسمانی در ماه مبارک رمضان چشمه های حکمت الهی در انسان جوشان می شود و به همین دلیل بسیاری از علما یکی از عوامل جهش انسان به مراتب بالا را روزه داری بیان کرده اند.

 

وی ادامه داد: انسان باید به درجه ای برسد که قدرت خود داری از گناه را داشته باشد و امیال نفسانی را زیر پای بگذارد و این مسأله از برکات تقوا آفرین روزه داری است.

 

حجت الاسلام پور اکبر روزه گرفتن را عاملی برای یکسان شدن جامعه و از بین رفتن فاصله طبقاتی جامعه بیان و اظهار داشت: روزه داری موجب می شود تا اغنیاء درد فقرا را بچشند و به همین دلیل اسلام سفارش ویژه ای برای اغنیاء دارد که فقرا را درک کنند و خود را با شرایط آن ها وفق دهند.

 

وی افزود: روزه باعث می شود انسان با کسب شجاعت، در مقابل دشمن ایستادگی کند و در این ماه انسان با روزه گرفتن درس مقاومت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه بابل به نمایش قدرت اسلام در برپایی نماز باشکوه عید سعید فطر را یادآور شد و گفت: ماه رمضان ماه نمایش قدرت اسلام و تحکیم قدرت های درون جامعه اسلامی است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات