۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۷۴۷۸۲
استاد حوزه علمیه:

شب های ماه رمضان، برتر از تمام شب های سال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه جامعه الزهرا قم با اشاره به این که دعاهای ماه رمضان برکت دارد، گفت: تمام شب های ماه مبارک رمضان، از تمام شب ها و لیالی سال برتر است.
وداع با ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم میرحسینی، استاد حوزه علمیه جامعه الزهرا قم، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «آثار و برکات ماه رمضان»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دعاهای ماه رمضان، برکت دارد.

 

وی با اشاره به این که قرآن نحوه برخورد با جاهل را بیان می کند، ابراز کرد: در آیه 72 سوره فرقان می خوانیم «وَالَّذِینَ لَا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَإِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِرَامًا، و کسانى‏اند که گواهى دروغ نمى‏دهند و چون بر لغو بگذرند با بزرگوارى مى‏گذرند.»، در مقابل جاهلان بزرگوارانه برخورد کنید؛ از این رو کریم النفس باشید و از بحث و جدل خودداری کنید.

 

میر حسینی به شایستگی های آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: هیچ کشور اسلامی، رهبری مثل رهبر ما ندارد، ایشان دعاهای نابی دارند، از جمله این که از خداوند درخواست می کنند «ما را در راه قرآن بمیران، ما را با قرآن محشور بفرما»، هر دستوری که ایشان می دهند نیز ما باید اجرا کنیم.

 

این کارشناس مذهبی به اهمیت حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: قرآن و اهل بیت(ع) باید کنار یکدیگر باشند؛ سخنان ائمه اطهار(ع) برکت دارد.

 

وی با اشاره به این که تمام شبهای ماه مبارک رمضان، از تمام شبها و لیالی سال برتر است، ابراز کرد: خواب ماه رمضان عبادت است، در حالیکه خواب غیر ماه رمضان این چنین ویژگی ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه جامعه الزهرای قم اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه در مورد ماه رمضان می فرمایند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ ... أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ، ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است... نفسهای شما در آن ثواب تسبیح.»

 

میر حسینی افزود: رزق تنها، پول نیست؛ بلکه اخلاق خوب، همنشین خوب، همسر خوب نیز رزق هستند و به این نکته نیز توجه کنید که خداوند مال فقرا را در مال ثروتمندان قرار داده است.

 

این کارشناس مذهبی به ویژگی ها و فضایل حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: ضربت حضرت علی(ع) به عمر بن عبدود در جنگ خندق با عبادت انس و جن برابری می کند؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «ضَرْبَةُ علىٍّ یومَ الخَنْدَقِ اَفْضَلُ مِنْ عِبادةِ الثَقَلین، ضربت روز جنگ خندق به عمرو بن عبدود افضل است از عبادت انس و جن./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات