۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۲۷۴۸۱۰
آیت الله نوری همدانی:

گفتار و تألیفات علما باید مناسب زمان شان باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارزش علم و عالم در پیشگاه الهی گفت: در آیات قرآن به ارزش علم و ایمان اشاره شده است؛ از این‌رو تألیفات، بیان و اطلاعات علما در هر زمانی باید متفاوت و مناسب همان زمان باشد.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد به مسأله معاد و قیامت اشاره کرد و گفت:‌ در قرآن به حوادث روز قیامت اشاره شده است؛‌ تا انسان معاد و قیامت را باور کند و براساس این اعتقاد در زندگی گام بردارد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث و زلزله روز قیامت اظهار داشت: انسان باید توجه کند که چه قدرتی او را به این شگفتی و زیبایی خلق کرده و چگونه خلق شده است، هدف از خلقتش چیست و در نهایت سرنوشت او چه خواهد شد؟

 

وی تأکید کرد: انسان باید در همه حال خداوند را در نظر بگیرد و با توجه به آیات قرآن، اگر تردیدی درباره معاد و زنده شدن مردگان دارد؛ در خلقت و آفرینش خودش و دیگر موجودات دقت نظر داشته باشد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: تغییر فصول نشانه قدرت خداوند است و همان گونه که بعد از فصل زمستان، فصل بهار آغاز می‌شود، انسان نیز بعد از مرگ دوباره زنده می‌شود.

 

وی قیامت را روز حساب خواند و تصریح کرد: هر انسانی در قیامت زنده خواهد شد تا به حساب اعمالش رسیدگی شود؛ چنان که حضرت فاطمه زهرا(س) در روایتی فرمودند «خداوند در قیامت به علمای امت پدرم به نسبت علم و جدیتشان در ارشاد مردم جایزه می‌دهد».

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارزش علم و عالم در پیشگاه الهی افزود: در آیات قرآن نیز به ارزش علم و ایمان اشاره شده است؛ از این‌رو علما در هر زمانی باید تألیفات، بیان و اطلاعاتشان متفاوت و مناسب همان زمان باشد./908/پ202/ج

ارسال نظرات