۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۷۴۸۷۷
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

بحران‌های جامعه جهانی، به دلیل دوری از دین‌مداری و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: امروز جامعه جهانی دچار بحران‌هایی است و دلیل آن‌هم این است که یا به دوری از دین مبتلا بوده و یا اگر دین‌دارند، از هدایت‌های رهبری به دور هستند و ایران اسلامی چون بر دوپایه دین‌مداری اسلامی و ولایت مداری بنانهاده شده است، روزبه‌روز پیشرفت می‌کند.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، صبح امروز در همایش قرآن، سپاه، وحدت در سایه همدلی و هم‌زبانی در حسینیه عاشقان ثارالله، گفت: قرآن به وحدت با محوریت حق‌الله و دوری از تفرقه سفارش می‌کند، اما باید از خود پرسید این حب الله چیست که مایه حیات انسان بوده و خداوند نسبت به آن امرونهی کرده است.

 

 

وی اظهار داشت: دین‌مداری، زندگی بر اساس آموزه‌های نقدی است و اگر بخواهیم حیات الهی داشته باشیم و به حب الله به‌عنوان مایه این حیات تمسک کنیم، باید در مسیر ولایت و ولایت مداری باشیم که شامل ولایت الهی، ولایت نبوی، ولایت امامی و ولایت‌فقیه می‌شود.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: بنابراین حب الله، مایه حیات انسانی و اقتدار و عظمت زندگی دینی است و تاریخ گواه است که هر جا دین‌مداری و ولایت مداری بوده، قومی پیروز شده و هرگاه قومی از دین فاصله گرفته، دچار سقوط شده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام نیز می‌بینیم هرگاه افرادی مثل مالک اشتر در کنار علی ابن ابی‌طالب(ع) بودند، سرافراز شدند و دشمنان ایشان نیز به ورطه نابودی کشیده شدند.

 

 

وی اضافه کرد: بنابراین نگاه راهبردی، کلان و سیاست اساسی اسلام، وحدت در سایه ولایت است و این سبب می‌شود که جامعه مسیر رشد خود را در یک حرکت پویا طی کند و انقلاب اسلامی ایران تجلی این آموزه بنیادین دینی است.

 

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به موضوع وحدت جامعه در سایه ولایت، ابراز داشت: وحدت بر اساس ارزش‌ها، آرمان‌ها و آموزه‌های دین در سایه ولایت و هدایت‌های رهبری از جمله وصیت‌های امام خمینی(ره) و نصیحت‌های مقام معظم رهبری بوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یادآور شد: هرگاه انقلاب ما در این مسیر حرکت کرده، موفق بوده و هرگاه افرادی از آن تخطی کرده‌اند، سقوط را نیز تجربه کردند.

 

وی گفت: امروز جامعه جهانی دچار بحران‌هایی است و دلیل آن‌هم این است که یا به دوری از دین مبتلا بوده و یا اگر دین‌دارند، از هدایت‌های رهبری به دور هستند و ایران اسلامی چون بر دوپایه دین‌مداری اسلامی و ولایت مداری بنانهاده شده است، روزبه‌روز پیشرفت می‌کند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان اینکه تمامی پیروزی‌ها در سایه دین‌مداری و ولایت مداری است، تصریح کرد: وقتی دین داشته باشیم پس خدا را هم داریم و از طریق و مسلک صحیح حرکت می‌کنیم و وقتی ولایت مدار باشیم، حول محور ولایت الهی که تجلی آن در ولایت‌فقیه است، حرکت‌های جهادی صحیح ایجاد می‌شود و فرازهای بلند تاریخ ایران به همین خاطر بوده و فرودهای آن به خاطر دوری از این امر است.

 

امام ‌جمعه بوشهر بیان کرد: استان بوشهر مظهر وحدت در سایه ولایت است و همین سبب شده که بسیاری از مسؤولان و بزرگان، استان بوشهر را الگو بدانند، چراکه این استان، استانی است که تمامی شاخصه‌های موردنظر رهبری در آن دیده می‌شود./846/پ202/ب4

ارسال نظرات