۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۸۹۴
رییس فراکسیون اهل سنت مجلس:

توافق هسته ای گامی بزرگ در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون اهل سنت و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته ای، گفت: پس از این توافق ایران در عرصه جهانی با یک قدرت جدیدی ظاهر شده و مشکلات و مسایل داخلی آن کاهش می یابد.
عابد فتاحي

عابد فتاحی، رییس فراکسیون اهل سنت و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اتمام مذاکرات هسته ای و جمع بندی صورت گرفته در این خصوص، اظهار داشت: ایران پس از این مذاکرات حتما به عنوان ابرقدرت منطقه ای و جهانی منظور می شود.

 

وی به ثمرات مثبت توافقنامه مذاکرات هسته ای اشاره و ادامه داد: ایران در عرصه جهانی با یک قدرت جدیدی ظاهر شده و مشکلات و مسائل داخلی آن کاهش می یابد.

 

فتاحی تصریح کرد: دنیا ایران را به عنوان کشوری که توانمندی های بسیار خاصی را از نظر علم، دانش، صبر، سکونت و به ویژه دیپلماسی دارد، می شناسد، چراکه کشور ما یکی از قوی ترین و قدرتمندترین کشورهای جهان در امر دیپلماسی است.

 

وی توافق هسته ای را نطفه عطفی برای کشور دانست و اظهار کرد: این توافق ثمرات بسیاری را برای کشورمان دارد و آن را به عنوان یک نقطه عطف برای کشورمان می دانم، چون در آینده شرایط بسیار به نفع ایران تغییر می کند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به برنامه های آتی کشور اشاره و اضافه کرد: برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور که در نظر داریم در آینده به عنوان ابرقدرت منطقه حتما شکل می گیرد.

 

وی به آزادسازی منابع مالی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: منابع مالی ما حدود 120 میلیارد دلار آزادسازی شده و فروش نفت تا سقف روزی پنج میلیون دلار سبب می شود تا مسایل عمرانی کشور به سرعت جلو رود و مشکلات مربوط به بیکاری و اشتغال جوانان در کشور سامان داده شود.

 

فتاحی توافق هسته ای را یک موهبت دانست و گفت: ما این پیروزی تاریخی را در ابتدا به مقام معظم رهبری که ضامن و حامی تیم مذاکره کننده بودند، تبریک گفته و تیم مذاکره کننده که با تمام توان و قدرت خود در مذاکره حاضر شدند، را باعث سربلندی و افتخار کشور می دانیم./936/ت302/ج

 

ارسال نظرات