۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۷۴۸۹۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دانشجو نباید نسبت به مسائل کشور، استان و دانشگاه بی تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت ‎‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: جوان دانشجو نباید نسبت به مسائل کشور، استان و دانشگاه خود بی‌تفاوت باشد بلکه باید روحیه انگیزه‌مندی مطالبه‌گر در میان دانشجویان گسترده باشد و هیچ‌گاه نباید از بیان مطالبات دست برداشته و خسته شوند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان این استان، دانشجویان ارزشی و انقلابی را بر افزایش انسجام و پیوستگی بین همدیگر توصیه و تأکید کرد: متأسفانه ما در سطح استان چهارمحال و بختیاری این به همپیوستگی دانشجویان ارزشی، انقلابی، فعال و تلاش‌گر را مشاهده نمی‌کنیم که به یقین این تفرقه ‌ها مشکلات و چالش‌هایی را به وجود خواهد آورد.

 

وی در ادامه از برگزاری بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با محوریت «جوان و سبک زندگی اسلامی» در این استان خبر داد و گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی امسال ویژه جوانان و پیرامون جایگاه این قشر تأثیرگذار در جامعه و با هدف گفتمان سازی و پاسخگویی به سؤالات آنان برگزار خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که جوان دانشجو باید مطالبه‌گر، انگیزه‌مند، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل باشد، تصریح کرد: جوان دانشجو نباید نسبت به مسائل کشور، استان و دانشگاه خود بی‌تفاوت باشد بلکه باید روحیه انگیزه‌مندی مطالبه‌گر در میان دانشجویان گسترده باشد و هیچ‌گاه نباید از بیان مطالبات دست برداشته و خسته شوند.

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مطالبه‌گری به معنای اخلال، بی‌نظمی و ایجاد تنش نیست، افزود: می‌توان با رعایت اخلاق، سلامت و بدون اخلال در نظم، مطالبات و دغدغه‌های خود را مطرح کرد و بدانید که این مطالبه‌گری شما مؤثر خواهد بود و مسؤولان را حساس و دغدغه‌مند خواهد کرد.

 

امام جمعه شهرکرد در پاسخ به مطالبه برخی از دانشجویان که درخواست داشتند نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نسبت به مسأله سهل‌گیری در ازدواج جوانان در خطبههای نماز جمعه به خانواده‌ها توصیه‌هایی داشته باشند، تصریح کرد: بنده در خصوص این مسأله در خطبه‏های نماز جمعه به ویژه خطبه نماز جمعه هفته‏های اخیر و شب 23 ماه مبارک رمضان به صورت اختصاصی پدران و مادران را به پرهیز از سخت‌گیری در مسأله ازدواج توصیه جدی کردم اما متأسفانه به دلیل ارتباط ضعیف شما و طرح نشدن مطالب ما در فضای عمومی جامعه این مسائل به اطلاع عموم نمی‌رسد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که ما همیشه پیگیر و انتقال دهنده مطالبات و مسائل جوانان و دانشجویان به مسؤولان هستیم، افزود: بیان دغدغه‌ها و مطالبات نباید تنها از ناحیه ما صورت گیرد بلکه ارتباط، پیوند و مطالبه‌گری شما در حل مشکلات بسیار مهم و نقش آفرین خواهد بود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌مندی از فرصت باقی مانده ماه رمضان برای شکل‌دهی شخصیت ایمانی و اعتقادی خود تأکید کرد و افزود: اگر با استفاده از این ماه بتوانیم شخصیت معنوی و ایمانی خود را شکل بدهیم، به یقین بهره لازم را از ماه رمضان برده‌ایم اما اگر از این ماه تنها برای روزه‌داری و انجام برخی امور ظاهری استفاده کرده باشیم، ضرر کرده‌ایم.

 

رییس شوراری فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: سنگ ‌بنای شکل‌دهی شخصیت آدمی در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی و اعتقادی با تضرع، ارتباط با خدای متعال و انس با قرآن و ادعیه گذاشته می‌شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات