۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۴۹۱۹
کارشناس مسائل دینی:

افرادی که به جامعه خیانت می کنند، در دنیا و آخرت رستگار نمی‌شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان صفات رستگاران، گفت: کسانی که به جامعه خود خیانت می‌کنند و توفیق توبه هم ندارند، چنین افرادی در دنیا و آخرت رستگار نمی شوند مگر این که خداوند توفیق بازگشت را به آن ها بدهد.
رستگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدابراهیم دهقانی، کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان، گفت: فطریه زکات بر همه مردم واجب بوده و همه باید به این فریضه واجب الهی عمل کنند.

 

وی افزود: زکات فطره و روزه با هم فرق دارند و مرتبط با هم نیستند و اگر فردی در ماه مبارک رمضان روزه نگرفته باید فطریه مال خود را بپردازد و این چنین نیست که اگر فردی روزه نگرفته، فطریه هم نباید پرداخت کند.

 

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به این که فقیر در کشور، استحقاق گرفتن فطریه دیگران را دارد، خاطرنشان کرد: کسی که در زندگی خود فقیر است و چیزی برای فروختن ندارد، دیگران می‌توانند به آن کمک و فطریه خود را به آن فقیر بدهند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این‌که فطریه دادن مهمان در شب عید فطر در بین مراجع متفاوت است، اظهار داشت: بعضی مراجع گفتند که اگر مهمان نان‌خور صاحب‌خانه حساب نمی‌شود، فطریه به گردن میزبان محسوب نمی‌شود و بعضی از مراجع دیگر شرط فطریه دادن مهمان را فقط قبل از غروب به خانه میزبان را شرط کرده اند که هرکسی باید طبق فتوای مرجع خودش عمل کند.

 

وی با بیان این‌که مقام سادات در جامعه والا است، یادآور شد: سید به سید و به غیر سید می تواند فطریه بپردازد اما غیر سید به سید نمی تواند فطریه بدهد.

 

حجت الاسلام دهقانی با بیان صفات رستگاران، اظهار داشت: کسانی که به جامعه خود خیانت می‌کنند و توفیق توبه هم ندارند، چنین افرادی در دنیا و آخرت رستگار نمی شوند مگر این که خداوند توفیق بازگشت را به آن ها بدهد.

 

وی تأکید کرد: افرادی که شرک به خدا می‌ورزند، ظلم به خدا کرده اند و کسانی که چنین صفاتی را داشته باشند در گروه رستگاران قرار نمی گیرند و مردم باید خودشان را از ظلم کردن به خدا دور کنند تا سبب تباه شدن دنیا و آخرت خودشان نشوند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که خطرناک‌ترین ظلم‌ها، ظلم به ناموس شمرده می‌شود، افزود: گناه کردن سبب ظلم به خود است، زیرا جسم خودمان را در راهی صرف کردیم که گناه و غیر خدا در آن وجود دارد.

 

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: افرادی که در جامعه قرآن و اسلام را تضعیف می‌کنند و برخلاف قرآن و دین صحبت می‌کنند، خداوند آن‌ها را به ظلم کردن به دین می‌شناسد.

 

حجت‌الاسلام دهقانی با بیان این که خطرناک‌ترین کفر، کفر به خدا است، تأکید کرد: کفر به عبادت، کفر به خدا و کفر به نعمت ها از مصادیق کفر شمرده می‌شوند و انسان‌ها باید خودشان را از این موارد کفر دور کنند تا دچار گناه نشوند.

 

وی در پایان گفت: شکر نعمت یکی از وظایف مسلمانان بوده است که اگر در زندگی کسی شکر نعمت را به جا آورد، خداوند نعمت های او را افزایش می‌دهد./972/پ203/ح

ارسال نظرات