۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۹۹۷
امام جمعه برازجان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از اساتید ارزشی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برازجان گفت: متاسفانه برخی ها بر به کارگیری اساتیدی در دانشگاه ها که به لحاظ سیاسی، فکری، اخلاقی و اعتقادی صلاحیت لازم را برای تدریس ندارند اصرار دارند و قطعا حضور این افراد آثار منفی رابه دنبال دارد.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی گفت: همچون که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مهم ترین شعارهای اصولی و اساسی انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار بوده و این دستور قرآن و همه انبیای الهی است که مهم ترین مأموریت آنان مبارزه با طاغوت بوده. آنان مردم را تبعیت از طاغوت بازداشتند و خود به مبارزه با طاغوت پرداختند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ما در تداوم نهضت انبیا و سیره ائمه(ع) است و این همان سیره ای است که انبیای الهی و اولیای خدا در مبارزه با مستکبران زمان چه در گفتار و چه در عمل از هیچ کوششی دریغ نکردند؛ امام خمینی(ره) نیز احیاگر آن سیره و مکتب انبیا بوده و در طول حیات خود پیوسته مهم ترین دعوت ایشان مبارزه با استکبار، حمایت از مظلومان عالم و مقابله با مستکبران عالم بوده است و بیانیه ها، پیام ها و سخنرانی های وی همه مملو از مبارزه با استکبار است.

 

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم در تداوم خط امام راحل دقیقاً منویات امام خمینی(ره) که همان مبارزه با استکبار است را دنبال کردند بنابراین این مبارزه با استکبار یک امر حقیقی است و پایان پذیر نیست؛ تصور پایان پذیر بودن این مسأله با توجه به موضوع مذاکرات هسته ای تصوری اشتباه است و همانطور که امام راحل فرموده اند مبارزه حق و باطل ادامه دارد و پایان یافتنی نیست.

 

امام جمعه برازجان با بیان اینکه آمریکایی ها از استکبار خود دست بردار نیستند گفت: آنها از راه های مختلف همچون مباحث سیاسی و نظامی ورود پیدا کردند اما نتوانستند موفق باشند و ما را از اهداف خود باز بدارند و ناامید شدند.

 

وی افزود: اهداف این نهضت و مطالبات مقام معظم رهبری ادامه دارد و همچنان جبهه حق و باطل تقابل دارد و تا قیام حضرت مهدی(عج) این مبارزه استکبار و استضعاف ادامه دارد.

 

حجت الاسلام مصلح در ادامه با توجه به توصیه های رهبر بر لزوم به کارگیری اساتید و نیروهای ارزشی در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: طبیعی است انسان های خوب در کلاس افرادی بزرگ تربیت می شوند و شکی نیست که اساتید و معلمان در تربیت انسان نقشی تاثیرگذار دارند بنابراین اساتید نقشی محوری در تربیت انسانی دارند.

 

وی ادامه داد: قاعدتاً اگر اساتید، افرادی متدین و به انقلاب و ارزش های انقلاب پایبند باشند قطعاً کلامشان، بیانشان و عملشان بر دانشجوهای آنان اثرگذار خواهد بود و آنان را انقلابی تربیت می کنند اما اگر خدایی نکرده اساتیدی غرب گرا باشند و غرب را قبله خود بدانند و تربیت شده غرب باشند یقینا بچه های ما را به آن سمت و سو و بی اراده و غرب گرا بار می آورند و نمی توانند آن انسان متعهد و انقلابی را تربیت کنند و این مسأله همیشه دغدغه امام خمینی(ره) بوده است.

 

حجت الاسلام مصلح با بیان این که دانشگاه ها باید کارخانه انسان سازی باشند، گفت: متاسفانه برخی ها بر به کارگیری اساتیدی در دانشگاه ها که به لحاظ سیاسی، فکری، اخلاقی و اعتقادی صلاحیت لازم را برای تدریس ندارند اصرار دارند و قطعا حضور این افراد آثار منفی رابه دنبال دارد بنابراین باید همه کمک کنند و دولت هم این موضوع را توجه داشته باشد./833/ت302/ب4

ارسال نظرات