۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۵۰۰۴
امام جمعه صوفیان:

آمریکا در عمل به تعهدات خود غیر قابل اعتماد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مردانپور با بیان این‌که آمریکا در عمل به تعهدات خود غیر قابل اعتماد است، گفت: دولت ایالات متحده‌ آمریکا دولتی غیرقابل اعتماد، خودبرتربین و غیرمنطقی است.
حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفيان

حجت الاسلام مردانپور، امام جمعه صوفیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: مباره ما با استکبار تمام نشدنی است، آنچه نقطه‌ مقابل نظام اسلامی است، استکبار می‌باشد، جهت‌گیری خصومت های نظام اسلامی، با نظام استکبار است؛ تفکر انقلابی با استکبار مخالف است و با آن مبارز می کند.

 

وی با اشاره به شناخت عمیق امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به استکبار و مصداق اتم آن آمریکا، تصریح کرد: دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا دولتی غیرقابل اعتماد، دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن است، آمریکا اسیر دست رژیم صهیونیستی بوده و بازیچه دست این رژیم پست است.

 

امام جمعه صوفیان، ادامه داد: سابقه آمریکا در عرصه‌ بین‌المللی، سطح منطقه و به ویژه کارنامه‌ این کشور در تعامل با ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کشوری که می‌خواهد مورد اعتماد ایرانیان قرار بگیرد، به گونه‌ای است که اعتماد به این کشور را نا ممکن می کند.

 

وی تصریح گرد: نمونه عدم عمل به تعهدات از سوی آمریکا را در جریان این مذاکرات با اعمال تحریم های جدید بعد از برنامه جامع مشترک در ژنو شاهد بودیم و در حال حاضر نیز شاهد تفسیر های گوناگون و در راستای منافع دولت آمریکا هستیم که مخالف با جان توافق است.

 

حجت الاسلام مردانپور، آمریکا را شیطان بزرگ عنوان کرد و ابراز داشت: بیش از پنجاه سال است که دنیا روز خوش به خود ندیده است و درگیر جنگ های خونین بوده است، در شرایط کنونی نیز دست های پلید استکباری آمریکا در جنگ های منطقه قابل مشاهده است، هرجا جنگی بوده دست های آلوده به خون آمریکا در آن قابل مشاهده است، آیا با این وجود آمریکا قایل اعتماد است.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در مواضع خود ثبات قدم نداشته و مواضعشان را تغییر می دهند؛ اما با مشاهده اقتدار و ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای بار دیگر سر افکنده به سر میز مذاکره باز می گردند و برای رسیدن به توافق مورد نظر خودشان تلاش می کنند.

 

امام جمعه صوفیان تصریح کرد: وضعیت موجود میان ایران و آمریکا از دو واقعیت در عرصه‌ سیاست بین‌الملل حکایت می‌کند، نخست این‌که دوران قلدری به پایان رسیده و بعد از فروپاشی شوروی و زوال آن نمی توان به یک نظم سیاسی به نفع هژمونی آمریکا رسید و دیگر این‌که جامعه اسلامی به دنبال تاثیرگذاری بین المللی خود هستند./854/ت302/ب4

ارسال نظرات