۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۵۰۲۱
آیت‌الله مظاهری:

بی‌تفاوتی معلم در برابر شاگرد تأثیرات مخربی در جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که یک معلم اگر متوجه باشد و بی‌تفاوت نباشد بسیار می‌تواند کار کند، گفت: الان یک مصیبتی که داریم قضیه مواد مخدر است که بسیار مصیبت بالایی برای نظام و ایران شده است، اگر تربیت صحیح بود، نباید این گونه افراد تحویل جامعه داده شود.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، چهار‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در ادامه جلسات اخلاقی ماه مبارک رمضان با موضوع معرفت نفس گفت: به تجربه اثبات شده است که معلم بسیار کار می‌تواند بکند، قرآن کریم به پیامبر(ص) فرموده است که ای رسول خدا تو بسیار کار کردی، خدا بر ما منت گذاشته است که یک معلم آموزشی همچون پیامبر(ص) و یک کتاب تربیتی و آموزشی همچون قرآن برایمان آورده است.

وی افزود: به قول ناپلئون پیامبر(ص) توانست با پنجاه سال نصف دنیا را بگیرد، پیامبر(ص) تنها بود اما روش آموزشی و تربیتی را بسیار خوب بلد بود، در آن محیط آلوده توانست اسلام را زنده نگاه دارد، معلم بسیار می‌تواند کار کند، معلم می‌تواند قانون وراثت و محیط و تغذیه را خنثی کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که یک معلم اگر متوجه باشد و بی‌تفاوت نباشد بسیار می‌تواند کار کند، خاطرنشان کرد: یک مادر فهمیده اما متدین، یک مادر نجیب اما عاقل می‌تواند یک دختر فهمیده و نجیب تحویل جامعه بدهد، می‌تواند دختر و پسری به جامعه تحویل بدهد که اندازه دنیا ارزش داشته باشد، سواد هم ندارد اما نجابت دارد و قانون وراثت درباره او صادق است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به نحوه تربیت شیخ انصاری خاطرنشان کرد: مادر شیخ انصاری بدون وضو به او شیر نداده بود و حواس خود را جمع کرده بود که در حضور شیخ انصاری گناه ولو غیبت یا تهمت نشود، غذای او حلال باشد و با بسم‌ الله الرحمن الرحیم و با وضو به او شیر و غذا داده شود، تربیت بسیار کار می‌کند، بی‌تربیتی افرادی می‌سازد که به غیر از بدبختی برای ما کاری ندارد.

وی گفت: غذای حرام هم روی تربیت فرزند می‌گذارد، الان یک مصیبتی که داریم قضیه مواد مخدر است که بسیار مصیبت بالایی برای نظام و ایران شده است، اگر تربیت صحیح بود، نباید این گونه افراد تحویل جامعه داده شود، همه باید از ترویج مواد مخدر جلوگیری کنند، باید همه از بچه‌هایمان مواظبت کامل کنیم، آموزش و پرورش هم باید حسابی کار کند، این قضیه تربیت قانون عجیبی در سرنوشت و انتخاب ما دارد.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: انسان نباید از مکافات عمل غافل شود، این مکافات عمل گاهی در حکومت بنی‌امیه است و گاهی در اختلاف باندی و گاه در اختلاف خانوادگی است، باید مراقب رفتار و گفتار خودمان باشیم، باید مراقب زبان خودمان باشیم و بدانیم که زبان تأثیر بسیاری دارد./914/پ202/ج

ارسال نظرات