۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۵۰۲۵
استاد حوزه علمیه بابل:

تفرقه مهم ترین حربه دشمن برای تسلط بر جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، تفرقه بین مسلمانان را یکی از خطرات در جوامع اسلامی در برابر استکبار بیان کرد و اظهار داشت: تفرقه اندازی، بارزترین اهرم تسلط مستکبرین بر مردم است زیرا تا زمانی مسلمانان اتحاد و همبستگی داشته باشند طاغوت ها قدرتی ندارند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع زرگرشهر به موضوع دوست شناسی و دشمن شناسی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: در ابتدا باید دوست را باید درست شناخت و از صمیمیت ها، علاقه مندی ها و توانایی او در جهت رشد و موفقیت بهره گرفت.

 

وی افزود: انسان باید دشمن را به خوبی مورد شناسایی قرار بدهد و از دشمنی ها، حیله ورزی ها و توطئه های شیطانی او برحذر باشد.

 

امام جمعه سابق فیروزکوه یکی از ارکان موفقیت انسان در زندگی را شناخت صحیح دوست و دشمن دانست و خاطرنشان کرد: شناخت موانع  و عوامل تعالی رشد انسان می تواند در موفقیت او اثرگذار باشد زیرا اندیشمندترین مردم انسانی است که پروردگار خود را بشناسد و براساس معرفت فرمانبردارش باشد.

 

وی برخورد درست با دشمن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قرآن در ضمن بیان مسائل اجتماعی و تربیتی در قالب داستان ها و قصص شور انگیز به اصل مهم دشمن شناسی پرداخته و مؤمنان خدا جوی را نسبت به دشمنی ها هشدار داده است.

 

حجت الاسلام بابایی به آیه پنج سوره یوسف اشاره و تصریح کرد: شیطان، طاغوت های زمان، منافقین، یهودی های صهیونیستی، دنیا دوستی و غفلت از دشمن های انسان هستند که در قرآن به صراحت از آنها یاد شده است.

 

وی با بیان آیه ششم از سوره فاطر به دشمن نخست انسان ها پرداخت و اذعان کرد: عدوات و دشمنی شیطان از نخستین روز آفرینش آدم شروع شد سوگند یاد کرد که برای همیشه کمر دشمنی نسبت به آدم و فرزندانش خواهد بست و از کوچکترین فرصت برای انحراف در انسان ها و وارد کردن ضربه بر انسان غنیمت می شمرد.

 

مدیر کل اسبق تبلیغات اسلامی مازندران، غفلت انسان از شیطان را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: شیطان دشمنی است شما را می بیند، اما او را نمی بینید و به همین دلیل همواره غفلت از این دشمن آشکارا انسان ها مسأله ای خطرناک است.

 

وی طاغوت ها و قدرت های استکباری را از دیگر دشمنان انسانیت و انسان ها برشمرد و افزود: انبیاء عظام در آغاز بعثت به همان اندازه که بر دعوت مردم به توحید و یکتا پرستی تاکید می ورزیدند به طرد و دوری از طاغوت و شرک اصرار داشتند زیرا تا طاغوت ها محو نشوند، توحید و یکتا پرستی جلوه نمی کند.

 

حجت الاسلام بابایی با اشاره به آیه 256 سوره بقره شرط اول توحید را نفی طاغوت عنوان و خاطرنشان کرد: دعوت به توحید و دوری از طاغوت، در رأس برنامه پیامبران بوده است.

 

وی تفرقه بین مسلمانان را  یکی از خطرات در جوامع اسلامی در برابر استکبار بیان کرد و اظهار داشت: تفرقه اندازی، بارزترین اهرم تسلط مستکبرین بر مردم است زیرا تا زمانی مسلمانان اتحاد و همبستگی داشته باشند طاغوت ها قدرتی ندارند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.

 

این استاد حوزه علمیه به تشریح جامعه طاغوتی پرداخت و تصریح کرد: هر جامعه که حاکمش متکبر، مردمش متفرق نیروی فعالش مورد تهدید و منافعش در کام طبقه مرفّه باشد جامعه فرعونی و طاغوتی است.

 

وی ادامه داد: مقدمه ذلت پذیری، تفرقه است زیرا در ابتدا مردم گروه گروه متفرق می شوند و سپس به استضعاف کشیده می شوند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات