۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۷۵۰۴۳
استاد سطح عالی حوزه:

مبارزه ما با استکبار ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی ثانی، گفت: تازمانی که استکبار از لوازم ماهیت خود یعنی خوی استکباری دست برندارد، مبارزه ما با او در جریان خواهد بود، مبارزه حق و باطل خواهد بود تا این‌که باطل رخت بر بندد.
حجت الاسلام سيدي ثاني

حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که استکبار همان برتری خواهی و بزرگ بینی است و در آیات و روایات بسیار توبیخ شده، اظهار داشت: بدترین اقسام استکبار عدم ‌تمکین و تواضع در برابر فرمان خداوند و انبیای الهی است.


 
وی ادامه داد: استکبار و خود بزرگ بینی در پی غنی دیدن خود حاصل می شود، کفار خود را غنی می دانستند و تکیه به خداوند نداشتند، از این رو متکبر به درگاه الهی بودند.


 
این استاد حوزه افزود: از این رو انسان مؤمن که دست به دعا به درگاه الهی دارد و خود را غنی از خداوند متعال مشاهده نمی کند، از استکبار به دور است، نتیجه کفر استکبار طغیان به درگاه الهی است که انسان مؤمن از آن بری است.


 
وی تصریح کرد: استکبار همان طلب سیطره و بزرگى کردن بر دیگران است؛ مانند: «اِنَّ‌ فِرعَونَ عَلا فِى‌الاَرضِ و جَعَلَ اَهلَها شِیعـًا یستَضعِفُ طَـائِفَةً مِنهُم...» این آیات درباره رفتار مستکبرانه فرعون و لشکریانش با مردمى است که در محدوده فرمانروایى وى زندگى مى‌کرده‌اند.


 
دبیر ستاد تفسیر استان اذعان داشت: مال و ثروت فراوان از اسباب استکبار هست، مانند استکبار فرعون که خود را غنی و بی احتیاج مشاهده می کرد، بنابراین در طول تاریخ نیز مستکبرانی به جهت مشاهده غنای خود دست به طغیان زده اند.


 
وی ابراز داشت: در حال حاضر نیز که آمریکا مصداق اتم استکبار است به جهت خوی استکباری و احساس غنا و قوت نظامی سعی بر سلطه به دیگران و تضعیف ملت های جهان دارد.


 
حجت الاسلام سید ثانی، ادامه داد: تازمانی که استکبار از لوازم ماهیت خود یعنی خوی استکباری خود دست برندارد، مبارزه ما با او در جریان خواهد بود، مبارزه حق و باطل خواهد بود تا این‌که باطل رخت بر بندد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات