۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۷۵۰۴۶
کارشناس مسائل مذهبی:

نعمت های دنیا برای رسیدن به مقام بندگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانیان با اشاره به آیاتی از سوره واقعه درباره سرنوشت بهشتیان و جهنمیان که بر اساس اعمال آنان است، گفت: نعمت های دنیایی که خداوند برای ما فراهم آورده به خاطر این است که ما بنده خداوند شویم و این نعمت ها نشانه ای از وجود خالق است که کفران کنندگان اهل جهنم و شاکران اهل بهشت می‌شوند.
حجت الاسلام قربانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن قربانیان، کارشناس مسائل مذهبی امروز عصر در مسجد نورالله سواردز گفت: خداوند در آیات مختلفی از قرآن به سرنوشت جهنمیان و بهشتیان اشاره کرده است به ویژه در سوره واقعه این مسأله بیان شده است.

 

وی با اشاره به سوره واقعه افزود: خواندن این سوره بسیار تأکید شده است چرا که در آن خداوند سرنوشت انسان های بهشتی و جهنمی را مشخص می کند.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: در این سوره به دو گروه از انسان‌ها با شرایط متفاوت اشاره شده که یک گروه اصحاب یمین هستند، یعنی کسانی که نامه اعمال آن‌ها به دست راستشان داده می شود و بهشتی می‌شوند و گروه دوم اصحاب شمال هستند که نامه اعمالشان به دست چپشان داده می‌شود و جهنمی می‌شوند.

 

این کارشناس مسائل دینی با استناد به روایات معصومین بیان داشت: در روز قیامت نامه اعمال بعضی از مردم از پشت سر به آن ها داده می شود که این گروه حتماً در جهنم قرار می گیرند و راه نجاتی برایشان نیست.

 

وی با اشاره به نعمت هایی که در این سوره برای بهشتیان فراهم شده، افزود: شراب های طهوری که در آن جا هست افزون بر این که خماری بعد از مصرف را ندارد، سبب فزونی عقل نیز می شوند و همچنین انواع میوه بدون محدودیت در اختیار بهشتیان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: در بهشت هیچ معصیتی انجام نمی شود و خداوند برای افراد مختلف با نیازهای متفاوت، نعمت‌های گوناگونی فراهم آورده است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به عذاب هایی که برای جهنمیان آماده شده افزود: باد سمومی که برای جهنمیان آماده شده، بادی است که با هر چیزی برخورد کند، آن را می سوزاند و وقتی جهنمیان در معرض این باد قرار می گیرند، وجودشان را عطش فرا می گیرد و مجبورند از آبی بسیار گرم (حمیم) بنوشند.

 

وی بیان داشت: دلیل عذاب جهنمیان این است که آن ها، روز قیامت را به تمسخر می گرفتند و آن را تکذیب می کردند.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: نعمت های دنیایی که خداوند برای ما فراهم آورده به خاطر این است که ما بنده خداوند شویم و این نعمت ها نشانه ای از وجود خالق است.

 

وی افزود: وقوع روز قیامت حتمی است و ما باید به فکر جمع آوری توشه ای برای آخرت خود باشیم تا در آخرت دست خالی نمانیم./939/پ202/ح

ارسال نظرات