۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۰۵۶
حجت الاسلام ماندگاری:

حجاب گریزی نوعی مشکل فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری در حرم مطهر رضوی گفت: حجاب گریزی نوعی مشکل فرهنگی است که عوامل آن می تواند غفلت، جهل، لجاجت، مشکلات اقتصادی و سیاسی باشد.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه سیره شهدا عصر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با تبیین علل و عوامل حجاب گریزی، اظهار کرد: حجاب گریزی از مشکلات فرهنگی جامعه است که یکی از دلایل آن غفلت است؛ غفلت با تذکر به معنای امر به معروف و نهی از منکر با رعایت ادب و احترام از هر دو سو قابل حل است.

 

وی جهل را یکی دیگر از ریشه های حجاب گریزی بیان کرد و افزود: راه حل جهل پرسیدن است؛ انسان در هر درجه و رتبه علمی که باشد اگر نسبت به احکام و دستورات شرعی جاهل باشد باید از کارشناسان مربوطه پرس و جو کند.

 

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار کرد: لجاجت از دیگر دلایلی است که با تلنگر قابل حل است؛ وقتی افراد بی حیا و بی حجاب در مقابل تذکرها لجاجت می کنند باید به آن ها تلنگر زد تا مانند کسی که خواب است از خواب بیدار شوند همانگونه که قرآن با این بیان به ما تلنگر می زند: «گمان می کنید با گناه کردن به خدا صدمه و آسیب می زنید...؟».

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: برخی علت دیگر فرار از حجاب را مشکلات اقتصادی بیان می کنند که به پول کافی برای خرید چادر ندارند یا دلیل استفاده از ساپورت را ارزان تر بودنش نسبت به شلوار مطرح می کنند، در حالی که این دلایل غیر موجه است و آن ها در اشتباهند شاید به ظاهر قیمت ساپورت ارزان تر باشد اما این پوشش آن ها را به تنوع طلبی ترغیب می کند.

 

وی با بیان این که مشکلات سیاسی می تواند دلیل دیگری برای حجاب گریزی باشد، گفت: بعضی از مردم با نظام جمهوری اسلامی، برخی با آخوند و روحانیان، عده ای با اصلاح طلبان یا اصوالگران مشکل دارند و بر این اساس حجاب و حیا را کنار می گذارند که این موارد هم با تذکر و تلنگر قابل حل است.

 

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: برخی از مردم حجاب را مختص به دوره ائمه اطهار و عصر حضرت زهرا(س) می دانند در حالی که این گونه مفاهیم مانند نیازهای اولیه انسان ارتباطی به مکان و زمان خاصی ندارد تنها با گذر زمان شکل آن ها تغییر می کند ولی ماهیت آن پابرجا است.

 

حجت الاسلام ماندگاری یادآور شد: حجاب مفهومی عقلانی و وحیانی است که عقل و وحی هر دو به رعایت آن دستور می دهند./1308/ پ202/ب4

ارسال نظرات