۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۷۵۰۸۴
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد تشریح کرد؛

شیوه های ترغیب و تشویق فرزندان به مسائل عبادی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به شیوه های ترغیب فرزندان به مسائل عبادی اشاره کرد و گفت: همان گونه که برای مسائل مادی فرزندانتان وقت می گذارید، باید برای مسائل عبادی آن ها نیز وقت بگذارید؛ فرزندان خود را با تشویق به نماز ترغیب کنید.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ظهوری، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: قرآن کتای راهنما و قانون است و برای زندگی راهکار دارد.

 

وی ابراز کرد: اگر پدر و مادر از دنیا رفته اند، ثواب کار خیری که انجام می دهید را به آن ها هدیه کنید؛ چرا که آن ها دستشان کوتاه است و به خیرات ما نیاز دارند و با این کار، مشکلات آن ها حل می شود و برای ما دعا می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت تربیت فرزند اشاره و اظهار کرد: همان گونه که برای مسائل مادی فرزندانتان وقت می گذارید، باید برای مسائل عبادی آن ها نیز وقت بگذارید و به این نکته توجه کنید که لقمه حلال و حتی مراقبت در دوران بارداری نیز در تربیت فرزند مؤثر است.

 

ظهوری در ادامه با اشاره به این که مادران بایستی در زندگی برنامه ریزی کنند، افزود: مادران باید صبر و حوصله داشته باشند، باید برنامه های متنوع را بچینند، به طور نمونه کودکان بازی های حرکتی را دوست دارند، به این ترتیب باید پدران را تشویق کنند تا با بچه ها بازی کنند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در پاسخ به این پرسش که مشکل اقتصادی یکی از موانع بچه دار شدن است، برای مقابله با آن چه کنیم؟ گفت: باید بدانید که فرزند روزی خود را می آورد و نیز آمار گرفته شده است خانواده هایی که از ثروت بیش تری برخوردارند، فرزندان کمتری دارند.

 

فرزندان خود را با تشویق به نماز ترغیب کنید
وی به تشویق کردن فرزندان به مسائل عبادی اشاره و ابراز کرد: کودکان زیر 8 سال را با تشویق به نماز و روزه ترغیب کنید و از مسائل غیر برهانی و غیر دستوری استفاده نکنید و فرزندان بالای 8 سال را با علم و آگاهی به مسائل عبادی ترغیب کنید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان با خواندن نماز روحش پاک می شود. تصریح کرد: خداوند متعال هر دستوری که قرار داده است، نفع آن به سود خودم ما است، برای ترغیب فرزندان به نماز، نعمات ذات اقدس الهی را به او یادآوری کنید.

 

ظهوری افزود: خواندن نماز اثرات جسمی و روحی دارد که ما متوجه نیستیم و مرور زمان دانشمندان کشف می کنند؛ به طور نمونه بیدار شدن سحرگاهان برای نماز صبح، غلظت خون را پایین می آورد و از سکته جلوگیری می کند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به راهکار ترک بداخلاقی اشاره کرد و گفت: زیارت با معرفت، زیارتی است که در نتیجه آن بدی هایتان را ترک کنید. برای ترک بداخلاقی باید اراده کنید و ماه رمضان فرصت خوبی برای این کار است و بدانید هر چه انسان بداخلاق تر باشد، فشار قبر او بیش تر است./1309/پ202/ح

ارسال نظرات