۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۰۹۹
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان باید به حقوق مردم توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر توجه مسؤولان به حقوق مردم گفت: امنیت، عدالت و فراوانی نعمت، سه چیز است که همه مردم به آن محتاج هستند و مسؤولان باید به آن توجه کنند؛ چنان که امام صادق(ع) در روایتی بر رعایت این‌ سه حقوق تأکید فرموده‌اند.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد به مسأله معاد و قیامت اشاره کرد و گفت:‌ در قرآن با تعابیر مختلف و بیشتر از همه موضوعات به مسأله معاد پرداخته است؛ تا مردم به این موضوع اعتقاد و باور پیدا کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: قرآن، معاد را به عنوان یک اصل مطرح می‌کند؛ تا مردم قیامت را باور کنند و در این دنیا برای عالم آخرت توشه بردارند.

 

وی به داستان حضرت عزیر اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند این پیامبر الهی را بعد از صد سال که از مرگش گذشته بود؛ دوباره زنده کرد و به عنوان نشانه و حجت الهی به سوی مردم فرستاد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، قیامت را روز حساب خواند و تصریح کرد: از مواقف سخت قیامت، مسأله رعایت حقوق است؛ زیرا انسان‌ با مردم و سایر مخلوقات حقوقی مرتبط با هم دارند.

 

وی گفت: شناخت حقوق و مراعات کردن آن عدالت است و اگر فردی حقوق مردم را نشناسد و مراعات نکند به دیگران ظلم کرده است، از این‌رو مسؤولان جامعه باید از این حقوق آگاه باشند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر توجه مسؤولان به حقوق مردم یادآور شد: امنیت، عدالت و فراوانی نعمت، سه چیز است که همه مردم به آن محتاج هستند و مسؤولان باید به آن توجه کنند؛ چنان که امام صادق(ع) در روایتی بر رعایت این‌ سه حقوق تأکید فرموده‌اند.

 

وی افزود: در قیامت از ظالمان در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، حسابرسی می‌شود و حتی از کسانی که به فرد ظالم کمک کرده‌اند؛ بنابراین انسان باید موضوع شناخت حقوق دیگران و رعایت آن را جدی بگیرد./908/پ202/ج

ارسال نظرات