۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۱۲۵
رییس ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان خبر داد؛

برگزاری نماز عید فطر در مصلای اصفهان پس از 20 سال

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی با بیان این مطلب که امسال نماز عید فطر اصفهان در مصلای این شهر برگزار می‌شود، گفت: پس از 20 سال این نخستین نمازی است که در مصلی برگزار می شود و همین امر بارقه‌های امید و شادی را در دل نمازگزاران اصفهانی ایجاد کرده است.
حجت الاسلام سيد حسين هاشمي، مسوول دفتر نماينده ولي فقيه در استان اصفهان

حجت الاسلام سید حسین هاشمی، رییس ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، از برگزاری نماز عید فطر در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: سال‌ها است که مردم متدین، ولایتمدار و شهید پرور اصفهان در انتظار اتمام پروژه مصلی هستند و نوید برگزاری نماز عید فطر در آن مکان بارقه های امید و شادی را در دل نمازگزاران اصفهانی ایجاد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: چند روز پیش و پس از بازدید نماینده محترم ولی فقیه در استان از مصلای اصفهان و با مشاهده پیشرفت کار، اجازه برگزاری نماز عید فطر در مصلای امام خمینی (ره) صادر شد.

 

رییس ستاد اقامه نماز جمعه از تلاش ها و همت کسانی که در ساخت مصلی دخیل بودند تشکر کرد و گفت: در دو سال اخیر و با پیگیری های استاندار محترم، عملیات ساخت مصلی با سرعت بیشتری پیش رفت و همت مضاعف دست‌اندرکاران در سه ماه گذشته منجر به فراهم شدن بستر لازم برای اقامه نماز عید سعید فطر در مصلی شد.

 

وی از برگزاری جلساتی با مسؤولان دخیل در برگزاری نماز عید خبر داد و گفت: طی جلسات متعددی برگزاری نماز عید را بررسی و از نظر اجرایی و امنیتی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان این مطلب که پس از 20 سال این نخستین نمازی است که در مصلی برگزار می شود، اظهار داشت: به همین منظور لازم است که مسؤولان دستگاه های مجری از جمله اتوبوسرانی، صداوسیما، راهنمایی و رانندگی برای راهنمایی مردم اطلاع رسانی کامل داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: فضای آماده شده حدود 30 هزار نفر جمعیت گنجایش دارد، که با 14 هزار متر مربع فرش، مفروش می شود، از این رو چون ممکن است جمعیت از تعداد پیش بینی شده بیشتر باشد، بهتر است نمازگزاران مهر و زیر انداز همراه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه درب های مصلی از نماز صبح روز عید باز خواهد بود، افزود: زمان اعلام شده برای نماز عید از ساعت 7:30 است، که ورود نمازگزاران از دو درب غربی و شرقی که هر کدام با عرض 20 متر است،پیش بینی شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز جمعه اصفهان ادامه داد: اگر روز عید فطر، شنبه اعلام شود، نماز جمعه در مسجد امام (ره) و نماز عید روز شنبه در مصلی برگزار می شود، لیکن اگر روز عید جمعه باشد، نماز جمعه برگزار نمی شود./1305/ت302/ح

ارسال نظرات