۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۷۵۱۳۸
رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان:

طرح امینانه واقفان خیراندیش با آیین ختم دسته جمعی قرآن در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: در راستای طرح امینانه نیات واقفان در شهرستان کاشان آیین ختم قرآن کریم در کاشان با هدف وحدت رویه و بهره گیری صحیح از نیت واقفان اجرا شد.
حجت الاسلام محسن ضيايي رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محسن ضیایی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که اجرای برخی از نیات واقفان در شهرستان کاشان از وحدت رویه ای واحد برخوردار نبود و در برخی موارد با اعمال سلیقه مواجه می شد، طرح امینانه نیات واقفان در شهرستان کاشان با هدف وحدت رویه و بهره گیری صحیح از نیت واقفان اجرا شد.

 

وی افزود: بیش از پنج موقوفه در شهرستان کاشان است که عواید حاصل از آن  باید براساس نیات واقفان خیراندیش صرف ختم قرآن و افطار قاریان قرآن شود اما به دلیل قلت درآمد، عمل به وقف امری مشکل و یا در برخی از موارد غیرممکن نبود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یاد آور شد: قلت درآمد این موقوفات سبب شده بود تا اجرای نیت واقف با تاخیر انجام شود چرا که امکان اجرای مطلوب و با کیفیت طرح امکان پذیر نبوده است.

 

حجت الاسلام ضیایی گفت: تجمیع شدن درآمد چندین موقوفه با هدف اجرای نیت واقفان خیراندیش نه تنها سبب تسریع در اجرای نیت واقفانی شد که صدها سال از وقف آنها گذشته است بلکه گامی مهم و موثر در جهت اعتلای قرآن به صورت ختم دسته جمعی با بهره گیری از مربیان مجرب طرح ملی حفظ قرآن که خود حافظ قرآن  هستند برداشته شد.

 

وی افزود: طرح امینانه نیات واقفان در شهرستان کاشان غروب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 35 نفر از مربیان و حافظان برجسته قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد کاشان همراه با نماز جماعت مغرب و عشا برگزار شد و قاریان طرح از سفره آسمانی که از محل نیت واقفان تهیه شده بود ارتزاق کردند.

 

به گفته وی، طرح امینانه نیات واقفان در شهرستان کاشان در قالب اجرای طرح ختم دسته جمعی قرآن کریم از سوی مربیان مجرب طرح ملی حفظ قرآن، گامی مهم و موثر در راستای اجرای نیات واقفین خیراندیش کاشانی بود.

 

حجت الاسلام ضیایی در ادامه با اشاره به این که براساس قانون اوقاف و امور خیریه متولی انجام امور موقوفات و بقاع متبرکه در کشور محسوب می‌شود گفت: بنابراین در حوزه موقوفات وظیفه حفظ و نگهداری اصل موقوفه و همچنین اجرای نیت واقفان خیراندیش از اولویت‌های اساسی و خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

شایان ذکر است، ختم دسته جمعی قرآن کریم در سال جاری در قالب دو طرح نمادین متفاوت با انجام پنج ختم قرآن کریم از سوی مربیان طرح ملی حفظ در راستای اجرای امینانه نیت واقفان کاشانی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات