۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۵۲۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خیران و واقفان برای رفع نیازهای آموزشی وارد میدان شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به نیازها و کاستی های موجود در زمینه فضاهای آموزشی و خوابگاهی در بخش آموزش عالی، نیاز است تا خیران و واقفان به صورت ویژه به این حوزه وارد شوند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین آغاز به کار مجمع خیران آموزش عالی استان که با حضور حامیان و خیران علم و فناوری در محل دانشگاه دولتی بجنورد برگزار شد، بر رفع نیازها و کاستی های موجود در حوزه آموزش عالی استان و کشور تأکید کرد.

 

وی با بیان این که در این راستا با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و وزارت علوم هنوز ضعف های زیرساختی و بنیادینی وجود دارد، افزود: با توجه به وجود این نیازها و ضعف ها لازم است خیران و واقفان بیش از گذشته به این عرصه ورود کرده و برای رفع کاستی های آموزشی و خوابگاهی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که کمبود خوابگاه های دانشجویی یکی از مشکلات اصلی حوزه آموزش عالی در این استان است که خود آسیب ها و ناهنجاری های متعدد دیگری را در پی دارد، خاطرنشان کرد: خیران و واقفان باید با کمک های خود برای تکمیل زیرساخت ها و ایجاد فضاهای آموزشی و خوابگاهی مناسب برای دانشجویان اقدام کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اثرگذاری اقدام خیران در آینده جامعه اسلامی، تصریح کرد: جامعه ای که از عالمان، فناوران و متخصصان بهره مند باشد از جایگاه اجتماعی مطلوب و ارزشمندی نیز برخوردار بوده و سطح عمومی آن جامعه ارتقا می یابد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در این مراسم، اظهار کرد: انجام و ثبت وقف برای ساخت خوابگاه ها، کتابخانه ها و دیگر اماکن آموزشی و فرهنگی از ضرورت های امروز جامعه است.

 

وی با تأکید بر این که باید واقفان و خیران با نیات جدید و مطابق نیازهای روز جامعه اقدام به انجام وقف کنند، تصریح کرد: در این زمینه نهاد اوقاف و امور خیریه با انجام مشاوره های وقف و راهنمایی خیران سعی در هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه از جمله نیازهای آموزشی دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که اکنون بیش از چهار هزار و 800 موقوفه در استان خراسان شمالی وجود دارد که 65 درصد از این تعداد با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند، اظهار کرد: متأسفانه سهم موقوفات فرهنگی و آموزشی در استان اندک بوده و درصد ناچیزی از کل موقوفات موجود را تشکیل داده است.

 

احمد محقر، رییس دانشگاه دولتی بجنورد نیز در این مراسم، با اشاره به راه اندازی مجمع خیران آموزش عالی استان خراسان شمالی، افزود: با تلاش وزارت علوم در دو سال اخیر 50 مجمع خیران در دانشگاه های مختلف کشور تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث خوابگاه دانشجویی در بجنورد به همت خیران، اظهار کرد: عملیات ساخت خوابگاه دانشجویان دختر با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع در چهار طبقه با 65 اتاق و با ظرفیت250 نفر به همت یک خیر در دانشگاه بجنورد آغاز شده که با تکمیل این پروژه بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشجویان دختر این دانشگاه مرتفع می شود.

 

محقر افزود: اکنون در بخش آموزش عالی استان خراسان شمالی در حوزه های مختلف دانشجویی، آموزشی، پژوهشی، کارگاهی و امور زیرساختی و زیربنایی نظیر ساخت دانشکده ها، کارگاه ها، خوابگاه ها و غیره نیازها و کاستی هایی وجود دارد که خیران می توانند با ورود به این عرصه نسبت به رفع بخشی از این نیازها اقدام کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات