۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۲۷۷
مدیر گروه قرآن و حدیث دانشگاه قم:

نماز عید فطر بهره‌مندی از الطاف الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث دانشگاه قم، هدف از نماز عید سعید فطر را شکر الهی به صورت جمعی خواند و گفت: کسانی که توفیق بهره‌مندی از برکات ماه رمضان را نداشتند، با شرکت در نماز عید فطر و در سایه موفقیت دیگران از فضای معنوی این ماه بهره­مند می‌شوند.
سيد رضا مؤدب

حجت­الاسلام سیدرضا مودب، مدیر گروه قرآن و حدیث دانشگاه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره عید سعید فطر خاطرنشان کرد: عید سعید فطر، جشنی برای یک دوره موفقیت آمیز عبادت و روزه است که خداوند برای کسانی که موفق شدند روزه‌ها را با رعایت کمال آداب این ماه انجام دهند، قرار داده است تا بندگان شکر این نعمت را به جا آورند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به پیام اجتماعی عید سعید فطر اظهار داشت: اثر اجتماعی چنین عبادتی این است که به صورت جمعی انجام شود؛ هدف آن است که کسانی که توفیق نداشتند از برکات این ماه بهره مند شوند در سایه موفقیت دیگران از فضای معنوی این ماه بهره­مند شوند.

 

وی با بیان اینکه نماز عید سعید فکر یک برنامه و عبادتی جمعی است، اظهار داشت: عید فطر بر خلاف روزه و دیگر عبادات، یک برنامه جمعی است و در این برنامه جمعی هدف آن است که فضای جامعه عطرآگین شود و همگان در فضای عمومی جامعه از نعمت ماه مبارک رمضان بتوانند بهره­مند شود و به ویژه نماز عید با مراسم و آداب خاصی که دارد، هدف آن است که شکر خداوند متعال به صورت جمعی گفته شود تا دیگران هم از این نعمت بزرگ برخوردار شوند.

 

مدیر گروه قرآن و حدیث دانشگاه قم تصریح کرد: انسانی که موفق شده تا در رمضان عبادات این ماه را انجام دهد، گویا تعهدی با خدای خود برقرار می­کند که آثار این عبادات و معنویات تا ماه مبارک رمضان سال بعد ماندگار باشد و یک دوره یک ماهه بتواند، یازده ماه دیگر او را هم تضمین کند، انسان انرژی و معنویتی را ذخیره کند تا در روزها و ماه­های بعدی که نیاز دارد، از آن فضا خارج نشود.

 

حجت­الاسلام مودب در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان درهای ورود شیطان به انسان بسته است، اما در ماه­های دیگر چنین نیست؛ بنابراین انسان از ماه مبارک رمضان باید برای ماه­های دیگر توشه ذخیره کند./822/ت302/ی

ارسال نظرات