۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۵۳۰۲

اقامه نماز عید فطر در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بابیان این‌که بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ایام تعطیلات عید فطر میزبان زائران و مجاوران خواهند بود، گفت: نماز عید فطر امسال در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی اقامه می شود.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ایام تعطیلات عید فطر میزبان زائران و مجاوران خواهند بود، گفت: نماز عید فطر امسال در 30 بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی اقامه می شود.

 

وی افزود: همزمان با تعطیلات عید فطر طرح میقات الرضا در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی اجرا خواهد شد و تمامی امکانات لازم برای رفاه حال زائران در مجاورت بقاع متبرکه فراهم شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در ایام تعطیلات عید فطر بیش از 100 مبلغ دینی و برجسته به بقاع متبرکه خراسان جنوبی اعرام می شوند، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در خراسان جنوبی در کنار ترتیل خوانی روازنه قرآنی کریم مباحث تدبر و تفسیر در قرآن کریم هم مطرح شد که بسیار مورد استقبال و حمایت نسل جوان و خانواده‌های مذهبی استان قرار گرفت.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از برپایی سفره‌های افطاری با همکاری واقفان و خیرین در بقاع و حسینیه‌های استان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 58 هزار نفر در مجاورت بقاع متبرکه استان اطعام شدند.

 

وی افزود: با ترویج فرهنگ نیکوکاری در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و دستگیری از محرومان شاهد برپایی ضیافت افطاری از محل نیات واقفان در استان بودیم که امسال برای نخستین بار این برنامه به صورت گسترده در سطح استان مورد اجرا قرار گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال سعی شد که اطعام نیازمندان بیشتر در مناطق محروم صورت گیرد تا به نیت واقفان و خیران به نحو احسن جامعه عمل ‍وشیده شود و خوشبختانه در طول ماه مبارک رمضان بیش ار 10 وقف با نیت اطعام نیازمندان در سطح استان انجام گرفت.

 


حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اهمیت نیکوکاری در اسلام، گفت: در مکتب اسلام برپایی سفره‌های احسان و نیکوکاری دارای اجر و پاداشی بی‌پایان است، به طوری که در خطبه شعبانیه نیز آمده است، «هر کس در ماه رمضان افطاری به یک فرد بدهد، خداوند گناهان او را می‌بخشد و او را از آتش دوزخ رهایی می‌دهد».

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اجرای برنامه‎ های مختلف از سوی این اوقاف در ایام ماه رمضان در شهرها و نقاط روستایی خراسان جنوبی افزود: برگزاری مراسم ترتیل و جزءخوانی ار برنامه‌های شاخص اوقاف بود که خوشبختانه با همکاری سیمای استانی همه روزه به صورت زنده برای مردم از شبکه خاوران پخش می شد.

 

حجت الاسلام گرایلی از اعزام مبلغان در طول ماه مبارک رمضان به روستاهای استان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف خبر داد و گفت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان 30 مبلغ به روستاهای محروم استان اعزام شدند.

 


وی یادآور شد: مبلغان در سخنرانی‌های خود در جریان اعزام به روستاها به بیان آثار و برکات مثبت وقف در جامعه و اجر اخروی و دنیوی آن پرداختند و پیش‌بینی می‌شود با گسترش تبلیغ های تخصصی در زمینه وقف در سطح استان میران وقف افزایش یافته و سازمان اوقاف بتواند با دست باز تر برای حل مشکلات مردم در سطح جامعه اقدام کرده و بتواند از نهادهای پیشگام در زمینه محرومیت زدایی، تبلیغ معارف دینی و گسترش فرهنگ اقتصادی مقاومتی در سطح جامعه باشد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات