۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۷۵۳۰۵
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

توافق هسته ای به جناح خاصی تعلق ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که توافق هسته ای می تواند یک جشن ملی باشد و به هیچ جناح خاصی تعلق ندارد، گفت: این دستاورد از آن ملتی است که همواره با رهبری معظم و دولت همراه و همدل بوده است.
حجت الاسلام رحماني ، مدير حوزه علميه خواهران چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به نقش غیرقابل انکار و جامع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیشبرد اهداف تیم مذاکره کننده ایرانی، گفت: رهبر انقلاب با درایت و هشدارهای به موقع در واقع نبض مذاکرات را در دست گرفتند و با رصد دقیق اوضاع، تیم هسته‌ای را هدایت کرده تا آن جا که می توان گفت پیشرفت‌ های اخیر در مذاکرات و توافق های صورت گرفته مرهون هدایت‌های رهبر انقلاب است.

 


وی با بیان این که ایستادگی تیم مذاکره کننده هسته ای بر اصول راهبردی نظام قابل تقدیر است، افزود: به یقین گروه ایرانی در این مذاکرات نقش کلیدی را برای اثبات حقوق هسته ای کشور ایفا کردند.

 

امام جمعه بلداجی با اشاره به این که توافق چه صورت می گرفت و چه صورت نمی گرفت، پیروزی از آن ایران و تیم مذاکره‌ کننده ایرانی بود، گفت: حضور چند باره وزیران خارجه قدرت ‌های جهان در برابر تیم مذاکره‌ کننده ایرانی و زانو زدن آن ها در برابر ایران یک پیروزی بزرگ قلمداد می شود.

 


حجت الاسلام رحمانی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: به یقین با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، دشمن دیگر صحبت از این نمی کند که ایران باید انرژی هسته ای خود را متوقف کند و همین به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران خود بزرگ ترین دستاورد مذاکرات بود.

 


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نتایج و آثار این توافق صرفا محدود به کشورهای امضا کننده آن نخواهد بود بلکه گستره جغرافیایی وسیعی را در بر خواهد گرفت.

 


این مقام مسؤول همچنین رضایت از توافق نامه هسته ای را منوط به اجرای بندهای این توافق نامه دانست و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، اعتماد به آمریکا جایز نیست چراکه بر هم زدن اوضاع و زیر بار مذاکرات نرفتن و دبه در آوردن، جزء خوی ذاتی آمریکا و هم پیمانش است.

 


وی با تأکید بر این که توافق هسته ای می تواند یک جشن ملی باشد و به هیچ جناح خاصی تعلق ندارد،  خاطرنشان کرد: این دستاورد از آن ملتی است که همواره با رهبری معظم و دولت همراه و همدل بوده و امید می رود همه جناح های سیاسی پس از توافق اولیه تا پایان توافق نهایی در کنار رهبری و مردم باشند.

 


امام جمعه بلداجی در پایان یادآور شد: کارشناسان و نظریه پردازان می توانند مفاد این توافق نامه را در بوته انتقاد بگذارند اما آگاه باشند که این انتقاد باید از روی علم و آگاهی بوده و موجبات ناامیدی مردم از نظام را فراهم ننماید./9457/ت302/ب4

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دکتر فرهاد سرای گردافشاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
به نام خداوند اینجانب دکتر فرهاد افشاری به عنوان یکی از کوچکترین وحقیر ترین ولیکن قدیمی ترین شاگردان حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ یدالله رحمانی بلداجی ، توضیحات و فرمایشات ایشان را مایه سعادت ، افتخارو سربلندی کشور و کمک به مردم تهیدست و زحمتکش شهر بلداجی و حاشیه آن دانسته و از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر کبیر عظیم الشأن کشور اسلامی مان عاجزانه خواستارم که به فرمایشات ایشان و کلیه ائمه جمعه و جماعات کشور که دست خیر برای مردم کشورمان که سرمایه های این انقلاب هستند دارند را در حد امکان مایه عمل پوشانده و دلهای مردم مسلمان و عزیز کشور را گرم و روحشان را از نور روح ملکوتی خود بهره مند گردانند .ومن الله توفیق دکتر فرهاد سرای گردافشاری ( علم علی علیشاه کرمانشاهی )
1
0