۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۷۵۳۰۸
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

تشریع و تکوین حامل لطف و رحمت الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان این که تشریع و تکوین حامل لطف و رحمت الهی هستند، گفت: تنها روزه در ماه مبارک رمضان، بویی هر چند کم از مشقت و سختی دارد که خداوند رحیم به خاطر این مشقت، چنان نعماتی و نتایجی به بندگان خود ارزانی داشته است که این مشقت ناچیز می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که رحمت الهی همانگونه که در نظام تکوین انعکاس یافته، در نظام تشریع نیز تجلی یافته است، گفت: عبادت ها در اسلام جلوه گاه رحمت الهی هستند و به گونه ای تنظیم شده اند که انسان به مشقت نیافتد.

 

وی گفت: این که بعضی از عبادت احساس مشقت می کنند به دلیل مشقت بار بودن عبادت نیست بلکه به دلیل فقدان روح عبادت در عبادت های آنها است.

 

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تقسیم عبادات به دو بخش درونی و بیرونی گفت: عبادت درونی خشوع است، و ما چون روح عبادت را که خضوع و خشوع در برابر خداوند است درک نکرده و دنبال یک پوسته ظاهری از عبادت هستیم، عبادت ها گاه برایمان سخت و تحمیلی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه خشوع از توجه انسان به عظمت خداوند و لطف بی حد و حصر او به بندگان عارض می شود، گفت: ایجاد خشوع امری در دسترس است؛ مشکل این است که ما نمی خواهیم عبادت درونی داشته باشیم و تنها به عبادت بیرونی و مناسکی بسنده می کنیم.

 

وی گفت: بدون خشوع نه روح عبادت حاصل می شود و نه شیرینی عبادت احساس می گردد.

 

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها روزه در ماه مبارک رمضان، بویی - هر چند کم - از مشقت و سختی دارد که خداوند رحیم به خاطر این مشقت، چنان نعماتی و نتایجی به بندگان خود ارزانی داشته است که این مشقت ناچیز می شود؛ تسبیح شدن نفس ها، عبادت شدن خواب انسان، حصول مغفرت الهی، سپر شدن روزه در مقابل آتش جهنم و کسب رضایت الهی نتایج مترتب بر روزه هستند. /998/د101/س

ارسال نظرات