۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۳۰۹
استاد درس اخلاق حوزه تبیین کرد؛

اتحاد و همدلی، نتیجه یک ماه بندگی خدا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سعیدی، اتحاد و همدلی بین مسلمانان را پیام اجتماعی نماز عید سعید فطر دانست و اظهار داشت: اتحاد و همدلی نتیجه یک ماه بندگی خدا در ماه رمضان است که در روز عید فطر هنگام برپایی نماز تجلی می‌یابد.
اتحاد و همدلی، نتیجه یک ماه بندگی خدا

حجت الاسلام سید مهدی سعیدی، استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پایان پذیرفتن ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، عنوان کرد: ماه رمضان، ماه با عظمتی است که خداوند ماه رجب و شعبان را مقدمه برای آن قرار داده است و در این ماه برای هر شخصی مقدراتی قرار داده است که از خداوند می خواهیم بهترین تقدیر را برای ما در عید فطر قرار دهد.

 

وی اتحاد و همدلی بین مسلمانان را پیام اجتماعی نماز عید سعید فطر دانست و اظهار داشت: وحدت و برادری مسلمانان یعنی قرار گرفتن در مسیر توحید و یگانگی خداوند. بنابراین می توان اتحاد و همدلی را نتیجه یک ماه بندگی خدا در ماه رمضان دانست که تجلی آن در روز عید فطر هنگام برپایی نماز است.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به یکی از برکات عید سعید فطر یعنی کمک و انفاق به مستمندان در روز عید فطر، ابراز داشت: انسان هیچگاه نباید از تلاش برای ارتقای کمالات نفسی غافل شود. یکی از راه های آن همین انفاق در روز عید فطر است که در قالب زکات فطره جمع آوری می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چگونه می توان از کمالات معنوی که در ماه رمضان کسب کرده ایم حراست کنیم، خاطر نشان کرد: بهترین راه مراقبه و محاسبه نفس است، به این صورت که انسان بعد از ماه مبارک رمضان توجه خاصی به خودش داشته باشد و اعضا و جوارش را کنترل کند.

 

حجت الاسلام سعیدی در پایان، تبیین کرد: دلیل لزوم مراقبه و محاسبه بعد ماه رمضان است این است که اگر عیوب و اشکالاتی هم در انسان باشد مشخص می شود و انسان می تواند سعی در اصلاح آنها داشته باشد که هم به نفع خودش و هم جامعه اش است./1330/ت302/ی

ارسال نظرات