۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۵۳۱۱
امام جمعه شاهرود:

اعتکاف دانش آموزی ابزاری معنوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهرود در جمع دانش آموزان شاهرودی شرکت کننده در اعتکاف رمضانیه گفت: دشمن بیش از هر چیز تفکر و اعتقادات نسل جوان و نوجوان ما را در هجمه فرهنگی رسانه‌ای خود هدف قرار داده و اعتکاف ابزاری معنوی و قدرتمند برای مقابله با این تهاجم شوم است.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی، امام جمعه شهرستان شاهرود بعدازظهر امروز با حضور در مسجد دانشگاه این شهر ضمن دیدار با دانش آموزان معتکف شاهرودی و تبریک به آنان به دلیل این حضور معنوی اظهار داشت:  برگزاری آئین اعتکاف به خصوص ویژه دانش آموزان باعث می شود تا این قشر هرچه بیشتر با مفاهیمی چون مسجد، عبودیت، بندگی، عبادت آشنا و مأنوس شوند.

 

وی افزود: از اینکه دانش آموزان شاهرودی با وجود به سر بردن در ایام تعطیلات تابستانی، در این سنت حسنه شرکت دارند، بسیار خرسندیم و خدا را شکر می کنیم که در این برهه توانستیم کاری فرهنگی و اثرگذار برای نسلی که مورد هجمه فرهنگی دشمنان است انجام دهیم.

 

امام جمعه شاهرود با بیان ویژگی‌های معتکفان تصریح کرد: معتکف باید از همه امور دنیوی برای عبادت خالصانه خدای متعال دست بشوید و در این سه روز معنوی، تنها به عبودیت و حضور در درگاه خداوند منان بیاندیشد.

 

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این آیین معنوی، تأکید کرد: فراهم آوردن محیطی برای عرضه مخلصانه عبودیت و بندگی دانش آموزان که آینده سازان میهن اسلامی‌مان هستند، امری نیکو و پسندیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: امروز که هجمه دشمنان اسلام از هر سوی فرهنگ و به خصوص نسل جوانمان را نشانه رفته است، باید تلاش کنیم تا موجبات جذب این قشر تأثیرگذار در آینده کشور را به سوی مساجد و آیین‌های معنوی از جمله اعتکاف فراهم کنیم.

 

وی با تأکید بر اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی در جامعه خاطر‌نشان کرد: باید تلاش کنیم تا با همکاری مسؤولان و نهادهای مختلف در فرهنگ سازی درست جامعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی تلاش نماییم و این سنت‌های حسنه را ترویج دهیم.

 

گفتنی است، اعتکاف دانش آموزی به مدت سه روز با حضور بیش از 400 دانش آموز در سه مسجد دانشگاه صنعتی و آزاد شاهرود برگزار و غروب پنجشنبه 29 ماه مبارک رمضان پایان می‌یابد./977/پ202/ح

ارسال نظرات