۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۵۳۴۲
آیت الله عالمی:

بازگویی و تبیین اصول امام زمینه تحریف را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت:اعتماد مجدد به دشمنی که چندین بار آزموده شده و ما می دانیم که خائن است اشتباهی بزرگ به شمار می رود، هر کجا دشمن کوتاه آمدن و آسیب پذیری ما را تشخیص دهد از همان موضع آسیب می زند.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه تحریف شخصیت حضرت امام گفت: متأسفانه گاهی در سخنرانی ها و محافل دیگر سخنانی نقل می شود که بر اساس عقیده امام راحل نبوده است.


وی افزود: یکی از بهترین سندها برای تشخیص سخنانی که به حضرت امام نسبت داده می شود وصیت نامه ایشان است، پس از وصیت نامه ایشان کتاب هایی وجود دارد که سخنان و فرمایشات ایشان را به ثبت رسانده است از همین رو در مواجهه با برخی سخنان باید به این منابع مراجعه کرد.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با بیان این که گاهی مسائلی به بنیانگذار انقلاب نسبت داده می شود که نه در وصیت نامه و نه در فرمایشان ایشان وجود دارد، اظهارداشت: از همین نسبت دادن ها تحریف شخصیت و عملکرد امام راحل برای نسل جدید شکل می گیرد.


وی ادامه داد: نسل های سابق که امام راحل را دیده بودند کاملا برایشان روشن است که ایشان چگونه انسانی بودند و چه افکار و اندیشه هایی داشتند، اصول اندیشه های امام برای این افراد مشخص است؛گاهی از برخی افراد مسائلی شنیده می شود که چنین مطالبی از فرمایشات امام برداشت نمی شد.


آیت الله عالمی با اشاره به وظیفه علما، نخبگان و دلسوزان انقلاب نسبت به تحریف شخصیت امام ابراز داشت: کسانی که از سن و دانش خوبی برخوردار هستند و به خوبی فرمایشات حضرت امام را درک می کردند باید اصول فکری و سیره ایشان را بازگو کنند.


وی عنوان کرد: اگر این بازگویی از سوی افراد به خوبی صورت گیرد جوانان و نسل جدید هر سخنی از هرکس را قبول نکرده و تحریف امام صورت نمی گیرد؛ بنابراین تببین اصول فکری امام نقش بسزایی در جلوگیری از تحریف دارد.


نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه حساس مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مؤسسه تا کنون امانتداری کرده است، آنچه که حضرت امام فرموده از سوی این مؤسسه جمع آوری شده و در اختیار جامعه قرار داده شده است.


وی اضافه کرد: ممکن است که در برخی موارد این مؤسسه به موقع وارد عمل نشده باشد اما بر اساس فرموده های امام راحل سخنان ایشان را تبیین کردند.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش برخی برای تئوری سازی نفی استقلال ملی گفت: حضرت امام به صورت عملی نشان داد که کشور در عین حال که با جهان ارتباط دارد می تواند استقلال خود را حفظ کند؛ حرکت به سوی نفی استقلال ملی خطا است.


وی افزود: اعتماد مجدد به دشمنی که چندین بار آزموده شده و ما می دانیم که خائن است اشتباهی بزرگ به شمار می رود./1323/ت302/ش

ارسال نظرات