۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۳۴۸
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

پیامبران همواره به دنبال نجات مردم از جهل و گرفتاری بودند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که خداوند در سوره نوح تلاش های حضرت نوح را بیان کرده است، گفت: همه پیامبران در تلاش بودند تا مردم را از جهل و گرفتاری نجات دهند، اما مردم به آن بزرگواران توجه نمی کردند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه پنجشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در آیه 19سوره ملک می فرماید دقت کنید که پرندگان چطور در بالای سر شما پرواز می کنند و از این طریق خداوند را بیشتر بشناسید، هرچند اگر انسان در خلقت خود نیز تفکر کند، یک لحظه از عبادت خدا غافل نمی شود.

 

وی افزود: خداوند در آیات پایانی سوره ملک به نعمت آب اشاره می کند و می فرماید ما آب را به وسیله باران و نزولات آسمانی برای شما قرار دادیم و در سفره های زیر زمینی انباشته کردیم.

 

حجت الاسلام عباسی با سفارش به استفاده بهینه از آب به عنوان یک نعمت بزرگ، گفت: اسراف در آب گناهی نابخشودنی است، چرا که دیگران در مضیغه هستند و سفره های زیرزمینی آب به علت کاهش باراش باران، کم شده است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان دلیل کاهش نزولات آسمانی را انجام گناه دانست و گفت: نزولات آسمانی هیچگاه متوقف نمی شوند، بلکه در دریاها و نقاط دیگر باریده می شوند.

 

وی با اشاره به این که خداوند می فرماید ما پیغمبری را فرستادیم که سواد خواندن و نوشتن نداشت، اما قرآنی برایش نازل شد که کسی توان آن را ندارد که یک آیه مانند آن را بیاورد، گفت: پیامبر اسلام(ص) از فکری عظیم و خلق و خویی بسیار پسندیده برخوردار بود.

 

به گفته وی، شایسته است انسان نیز با تأسی از پیغمبر اسلام(ص)، برخوردی مناسب با اعضای خانواده، همکاران و سایر اطرافیان داشته باشد، چرا که نتیجه روزه داری باید اخلاق بهتر و تغییر در فکر و رفتار انسان باشد.

 

حجت الاسلام عباسی با یادآوری این که حاقه به معنای حقانیت روز قیامت است، گفت: در قرآن کریم آمده است روز قیامت دورغ شدنی نسیت و در آن روز عده ای نامه عمل شان در دست راست شان داده می شود، چرا که دارای اعمالی نیک هستند و عده ای نیز که پرونده شان در دست چپ شان است، تأسف می خوردند که چرا از اعمال و رفتار خوبی در دنیا برخوردار نبودند.

 

بعد از ماه مبارک رمضان نیز به قرائت قرآن توجه شود

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: کسی که بدون هیچ دلیلی روزه خواری کرده است با کسی که شب های قدر را درک کرده است و در این ماه مبارک به نماز، روزه و عبادت پرداخته است، نزد خداوند متعال از جایگاهی متفاوت برخوردار خواهند بود.

 

وی با اشاره به این که خداوند در سوره نوح تلاش های حضرت نوح را بیان کرده است، گفت: همه پیامبران در تلاش بودند تا مردم را از جهل و گرفتاری نجات دهند، اما مردم به آن بزرگواران توجه نمی کردند.

 

به گفته وی، در سوره نوح از ارتباط بین گناه و عمر کوتاه گفته شده است، از این رو کسانی که گناه می کنند بدانند که از عمرشان کاسته می شود و کسانی که عبادت خداوند را می کنند، عمرشان زیاد می شود.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: امام صادق(ع) می فرماید کسانی که به دلیل انجام گناه می میرند، بیشتر از کسانی هستند که عمرشان به پایان رسیده است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با تأکید به قرائت قرآن در ماه های غیر از ماه مبارک رمضان، گفت: قرائت قران مختص ماه رمضان نیست، از این رو شایسته است با نورانیت ایجاد شده در این ماه مبارک، در سایز ماه های سال نیز از قرائت قرآن و تدبر در آن غافل نباشیم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات