۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۷۵۳۵۰
استاد حوزه علمیه بابل:

شورای نگهبان مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تاکید بر این که باید نهاد شورای نگهبان و ضروریت وجود آن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: باید وظایف و اقدامات شورای نگهبان برای جامعه تشریح شود تا شبهات به وجود آمده از سوی معاندین نظام خنثی شود.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اعضای هیأت نظارت و رابطان دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان بندپی غربی با گرامیداشت سالروز شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از آغاز فعالیت خود از 26 تیرماه 1359 تا کنون خدمات شایسته ای را به اسلام و انقلاب داشته است.

 

وی به برخی از وظایف شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: تطبیق مصوبه های مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی از مهم ترین وظیفه شورایی نگهبان برای پاسدارای از اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

 

مسؤول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بندپی غربی، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و احراز صلاحیت کاندیداها را از دیگر وظایف شورای نگهبان دانست و تصریح کرد: آینده نظام و سلامت آن چه در بحث قانون و چه در بحث عوامل اجرا کننده و نیز ناظر بر حسن اجرای قانون بستگی به عملکرد شورای نگهبان دارد.

 

وی راه اندازی دفاتر نظارت شورای نگهبان در سراسر کشور را امری مهم تلقی کرد و ادامه داد: وجود تشکیلاتی فراگیر و مردمی به نام دفاتر نظارت شورای نگهبان و هیأت های نظارت در شهرها و بخش های مختلف در کشور نشان دهنده پویایی و وظایفه شناسی این نهاد با برکت است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده دقت در سلامت انتخابات را مهم ارزیابی و تصریح کرد: در گزینش افراد برای تصدی مسؤولیت نظارت بر صندوق ها و شعب اخذ رای از افرادی امین، متدین و توانمند استفاده شود.

 

وی به شبهه افکنی دشمنان و برخی از افراد ناآگاه را برای زیر سؤوال بردن سلامت انتخابات یادآور شد و گفت: با وجود فقهای اسلام شناس و حقوق دانانی خبره و نیز شبکه قوی نظارت در سراسر کشور سلامت در انتخابات تضمین شده است.

 

این استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر این که باید نهاد شورای نگهبان و ضروریت وجود آن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: باید وظایف و اقدامات شورای نگهبان برای جامعه تشریح شود تا شبهات به وجود آمده از سوی معاندین نظام خنثی شود.

 

وی افزود: نهاد شورای نگهبان یادآور تلاش ها و مجاهدت عالم بزرگوار و فقیه عالیقدر شهید شیخ فضل الله نوری و پس از انقلاب تلاش های شهید بهشتی در نگارش قانون اساسی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که پس از پیروزی انقلاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین شرعی و مقررات اسلامی تهیه و اجرایی شده است و وامدار کسی نیست، افزود: قانون اساسی در کشورمان از محکم ترین و اساسی ترین قانون در تاریخ ایران است.

 

وی با اشاره به این  که دشمنان انقلاب و اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب همه توان خود را در جهت تضعیف قانون اساسی  به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: تفرقه بین مردم و مسؤولان از مهم ترین اهداف دشمنان در سه دهه اخیر بوده است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که اعضای شورای نگهبان میراث دار شهدا و انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ھﺎی اﯾﻦ ﺷﻮرا در اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪه در ﮐﺸﻮر ﺑﺴﯿﺎر ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﻮده اﺳﺖ./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات