۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۵۳۶۲
آیت الله نوری همدانی:

مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفان در راستای زمینه‌سازی ظهور است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی ایران در راستای زمینه‌سازی ظهور، مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفان به وجود آمد؛ تا با روشنگری، ظلم مستکبران را افشا کند و مستضعفان را در مبارزه با ظلم امیدوار کند.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در برنامه چشمه معرفت از سلسله سخنرانی‌های شب‌های ماه مبارک رمضان که از شبکه اول سیما پخش شد با تأکید بر ضرورت شناخت امام زمان(ع) اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) در روایتی فرمودند «اگر کسی بدون شناخت امام زمانش بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است».

 

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: بدیهی است؛ مرگ جاهلیت به دنبال زندگی جاهلی و غافلانه‌ بوده است؛ زیرا آنچه به انسان حیات می‌دهد، شناخت امام زمان(عج) است که معرفت الهی را به دنبال دارد.

 

وی انتظار منجی را آرزوی مردم جهان خواند و تأکید کرد: جهان بعد از این که از ظلم و جور پر شد با ظهور منجی از عدل و داد پر می‌شود؛ بنابراین همه مسلمانان وظیفه دارند با استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان جهان، زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) ابراز داشت: پیامبر(ص) بهترین اعمال را انتظار فرج برشمردند؛ به‌ویژه روایت از امام صادق(ع) است که زمانی که صدای اسلام از قم شنیده شود، منتظر ظهور منجی عالم باشید.

 

وی انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای ظهور خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران در راستای زمینه‌سازی ظهور، مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفان به وجود آمد؛ تا با روشنگری، ظلم مستکبران را افشا کند و با انسجام بخشی مستضعفان، آنها را در مبارزه با ظلم امیدوار کند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مردم جهان از ظلم و جنایت‌های استکبار جهانی آگاه شوند از آنها منفور خواهند شد و در نتیجه مستکبران نیز ضعیف خواهند شد.

 

وی رهبرمعظم انقلاب را کشتیبان انقلاب خواند و گفت: بنای این نظام مقدس را امام خمینی(ره) گذاشت و امام زمان(عج) در روایتی به مردم دستور مراجعه به فقیه جامع الشرایط را در دوران غیبت دادند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر حمایت از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب یادآور شد: در قرآن به صراحت آمده است که در نهایت زمین از دست مستکبران و ظالمان آزاد می‌شود و به دست صالحان سپرده می‌شود.

 

وی افزود: امام زمان(عج) واسطه فیض خداوند نسبت به مردم است و ایشان شاهد و ناظر اعمال ما هستند؛ چنان که در هر هفته دو مرتبه اعمال ما به محضر حضرت می‌رسد؛ بنابراین باید مراقب باشیم که گفتار و رفتار ما موجب خشنودی ایشان شود./908/پ202/ش

ارسال نظرات