۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۴۱۵
امام جمعه تبریز:

توافق هسته ای به معنای اصلاح روابط ایران با آمریکای مستکبر نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند، مذاکرات هسته ای به معنای اصلاح روابط ایران عزیز با آمریکای مستکبر نیست و این روابط زمانی اصلاح خواهد شد که آمریکا دست از استکبارگری بردارد.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهان، اظهار داشت: بالاخره پس از یک دوره طولانی دوازده ساله در روزهای گذشته به یک جمع بندی رسیدند و یادداشتی امضا شد که نمی شود اسمش را توفق گذاشت بلکه باید مراحل قانونی خود را طی کند و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک توافق در خواهد آمد.

 


وی اضافه کرد: قاطبه ملت انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانستند و جزء آرمان های ملت عزیز ایران بود و بعد از این هم باید عامل وحدت باشد و مبادا گروه های سیاسی استفاده ابزاری کنند، این خواسته قاطبه ملت بود و امروز به یک جمع بندی رسیدند و امید است در مراحل نهایی هم با عمل به فرامین مقام معظم رهبری به توافق نهایی برسند.

 


خطیب جمعه تبریز افزود: ملت عزیز ایران خوب می دانند که در چنین مسائلی اگر هدایت های حکیمانه، هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب و یگانه دیدبان تیز بین انقلاب اسلامی نباشد معلوم نخواهد بود که چه بر سر کشور خواهد آمد و مهم ترین عامل موفقیت ایران اسلامی در این مسأله هدایت های مقام معظم رهبری بود.

 


وی اشاره کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه‌ رییس جمهور در خصوص مذاکرات هسته‌ای، آورده اند: با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولاً لازم می دانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیأت مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ادامه این نامه افزوده اند: با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی می دانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند. از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

 


عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: چنان که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند، مذاکرات هسته ای به معنای اصلاح روابط ایران عزیز با آمریکای مستکبر نیست و این روابط زمانی اصلاح خواهد شد که استکبارگری و امپریالیسم دست بردارد چنان که مقام معظم رهبری هم فرمودند که ما نمی توانیم برخلاف قرآن عمل کنیم و استکبار ستیزی از دستورات قرآن کریم است، از این رو استکبار ستیزی یک موضوع پایان ناپذیر است.

 


وی تصریح کرد: یک مسأله مهم باید مورد توجه باشد که چه توافق صورت بگیرد و چه نگیرد، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و اسرائیل غاصب که یک غده سرطانی است مطلقا تامین نخواهد شد بلکه روز به روز ناامن تر خواهد شد.

 


آیت الله شبستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هیأت دولت، گفت: مقام معظم رهبری آن رهنمود هایی را که حضرت امیرمومنان(ع) راجع به عمل به فرائض و سنن الهی، مهار کردن نفس اماره در مقابل شهوات و قضاوت های مردم در خصوص دولت ها به جناب مالک اشتر فرمودند را در جمع مسؤولان دولتی بیان کردند و امیدوارم تمام مسلمانان جهان به ویژه مسؤولان گرامی این فرامین را مطالعه کرده و نقشه راه خود قرار دهند.

 


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان، گفت: مقام معظم رهبری با رد کامل افزایش جذابیت در محیط‌های دانشجویی از راه‌های غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرت‌های موسیقی تأکید کردند: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به‌صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می‌برند قطعاً به محیط‌های دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می‌کنند.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در تبیین راه‌های صحیح افزایش قدرت جذب تشکل‌های دانشجویی، به ارائه‌ حرف‌های نو و تازه‌ دینی، سیاسی و اجتماعی اشاره کردند و فرمودند: مطالعه‌ عمیق قرآن و نهج‌البلاغه، امکان طرح سخنان نو و جذاب را فراهم می آورد. استفاده از روش‌های هنری مانند تئاتر دانشجویی، کاریکاتور، طنز، نشریات صوتی، مراسم شعرخوانی از دیگر روش‌هایی بود که رهبر انقلاب به تشکل‌های دانشجویی توصیه کردند.

 


وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری، پرهیز از «سطحی‌نگری و کار عمقی روی مفاهیم اسلامی» را نخستین الزام تشکل‌های دانشجویی برشمردند و در همین زمینه، به نقد برخی شعارها و سخنانی پرداختند که ظاهری اسلامی اما باطنی متفاوت دارد.

 

آیت الله شبستری افزود: ایشان به عنوان یک مصداق فرمودند: اصطلاح اسلام رحمانی که این روزها رایج شده است از ترکیب دو کلمه‌ زیبا به‌وجود آمده اما معنای واقعی آن چیست؟ آیا منظور این است که برخلاف قرآن که انسان‌ها را به مؤمن، کافر، دشمن و دوست تقسیم می‌کند باید با همه‌ انسان‌ها، صرفاً با رحمت برخورد کرد؟ و با کسانی که با اسلام و ملت ایران دشمنی می‌کنند، بر خلاف فرمان پروردگار با محبت، مودّت و عدالت رفتار کرد؟

 

وی ادامه داد: ایشان، این‌گونه حرف‌های بدون تأمل و سطحی را کاری غلط و گمراه‌کننده خواندند و فرمودند: آیا اصطلاح اسلام رحمانی، نشأت‌گرفته از لیبرالیسم غربی است؟ اگر این‌گونه باشد این اصطلاح، نه اسلامی است و نه حتی رحمانی و عاطفی، چرا که زیربنای لیبرالیسم یعنی تفکر اومانیستی براساس نفی پروردگار و معنویت شکل گرفته و بر پایه‌ منافع گروه‌های قدرتمند، استوار است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس که روز تجلی قدرت و وحدت اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی است، بیان کرد:  راهپیمایی با عظمت و کم سابقه در سراسر کشور از جمله در تبریز برگزار شد و تمام مسلمانان جهان نسبت به جنایات اسرائیل غاصب اعلام انزجار کرده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند و این نشان دهنده بصیرت مردم بوده و جای تقدیر و سپاس دارد.

 

وی با تبریک عید سعید فطر، گفت: فردا عیدی برای تمام مسلمانان جهان است و امیدوارم خداوند متعال در این روز بهترین جوائز و پاداش ها را نصیب ملت بزرگوار ایران کند./853/پ201/ب4

ارسال نظرات