۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۵۴۸۶
امام جمعه شهرضا:

نماز عید فطر، نمایش قدرت سیاسی و مذهبی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیف الله یعقوبی کسب تقوا و رشد معنویت را مهم ترین آثار روزه داری ذکر کرد و گفت: تعالیم عالی اسلام با تمرین و ممارست در ماه رمضان در وجود افراد نهادینه می شود و در طول سال فرد مسلمان را در برابر بسیاری از رذائل اخلاقی بیمه می کند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ریاضت‌های معنوی ماه مبارک رمضان را ذخایر معنوی و اخروی فرد مسلمان دانست و افزود: دینداری و حفظ عقاید دینی مهم ترین دستاورد یک فرد در زندگی است چنانچه حضرت امیرمومنان(ع) پس از شنیدن خبر شهادتشان از پیامبر اکرم (ص) خواستار سلامت دینشان شدند.

 

وی در ادامه وظیفه حوزه های علمیه و صاحبان قلم در جامعه را حفظ معارف اسلامی و حقایق دینی برشمرد و تاکید کرد: از مسلمانان انتظار می رود تمام تلاش خود را در صیانت از ارزشهای دینی و معارف حقه شرعیت قرار دهند.

 

امام جمعه شهرضا با بیان این مطلب که مناسبات اجتماعی نباید بر رفتار و عقاید مسلمان تاثیر بگذارد اظهار کرد: تمامی رفتارهای ما باید تحت نظارت دین و شرع و با فتاوای مراجع عظام مطابق باشد.

 

حجت الاسلام یعقوبی نشاط اجتماعی را لازمه اجتماع مسلمان دانست و گفت: نشاط اجتماعی مورد پذیرش دین و منطبق با فتاوای علما در رساله های عملیه نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش هایی از سخنان امام خمینی(ره)، نماز عید فطر را نمایش قدرت سیاسی و مذهبی مسلمانان دانست و افزود: ایران در مرکز جهان شیعه و به عنوان قدرتمند ترین کشور شیعه جهان است و برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب نظان دهنده تمرکز قوای سیاسی و دینی جامعه ماست.

 

امام جمعه شهرضا خبر از برگزاری نماز عید سعید فطر در محل امامزاده شاهرضای شهرضا داد و عنوان کرد: افزون بر این مکان نماز عید فطر در تمامی مساجد محلات نیز اقامه می‌شود./939/ت302/ب4

ارسال نظرات