۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۵۱۷
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

پروردگار متعال عید فطر را اسباب کرامت و عزت امت اسلامی قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عید فطر را اسباب کرامت و عزت امت اسلامی از سوی پروردگار متعال دانست و گفت: عید ضیافت الله در واقع مجمع عمومی مسلمانان جهان است تا در مقابل در قبله مشترک و پس از یک ماه عبادت و بندگی خالص، عظمت خود را به نمایش گذارند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز عید فطر، با تبریک عید سعید فطر، خاطرنشان کرد: هیچ موهبتی در دین به سه عید ضیافت الله، لقاء الله و اکمال دین نمی رسد.

 

وی افزود: عید فطر، عید ضیافت الله در واقع مجمع عمومی مسلمانان جهان است، مسلمانانی که پس از یک ماه روزه داری دور هم جمع شده و با نماز به یک قبله مشترک عظمت خود را به نمایش می گذارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: خداوند عید فطر را اسباب شرافت، ‌کرامت و عزت امت اسلامی قرار داده تا در سایه این اجتماع بالندگی جهان اسلام اتفاق افتد.

 

امام جمعه اردبیل بیان کرد: عید فطر، در واقع عید ضیافت الهی، مقدمه ای برای عید قربان، عید لقاء الله و نیز دخیره الهی و شرف برای مومنان در پایان ماه رمضان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در حالی به پایان رسید که هر فرد مؤمن باید سه اثر معنوی حضور در ضیافت الهی را به خوبی در خود احساس کرده و در قبال این روزه‌داری حظ و بهره کافی را ببرد.

 

خطیب نماز عید فطر در اردبیل، گفت: نخستین اثر روزه‌داری باید کسب نفس و بالابردن قدرت روحی مومن روزه‌دار باشد تا با تمرین معنویت در ماه ضیافت الهی خود را از هرگونه آلودگی بر حذر دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی دومین نتیجه روزه‌داری و استقامت در این مسیر را  احساس عاطفی لطیف در غم گساری و همراهی فقرا و نیازمندان دانست و بیان داشت: سومین اثر روزه‌داری باید حال معنوی باشد که برگرفته از نجوای الهی و خلوت پیدا کردن با درگاه عبودی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: یک مومن روزه‌دار باید با پرهیزگاری تمام در ضیافت الهی حاضر شده و امروز با معنویت و سبک‌بالی از این ضیافت خارج شود.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، عید فطر را یوم الپاداش دانست و گفت: خداوند بعد از یک ماه روزه‌داری پاداش حقیقی را در روز عید فطر به مومنان اعطا می‌کند و در این روز است که هزاران انسان گناهکار و طغیانگر را از آتش جهنم دور می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت اظهار کرد: ولایت کلید تمام عبادات است، نماز ، روزه و دیگر عبادات بدون ولایت تاثیر اجتماعی خود را نشان نمی دهد و ولایت ر واقع مکمل آنها است.

 

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: روزه داران در طول یک ماه با عبادت خود مغفرت الهی را برای خود به ارمغان آورده اند و باید تلاش کنند که پس از عید نیز با تداوم زهد و پاکی خود این ذخیره ارزشمند الهی را برای خود حفظ کنند.

 

وی همچنین با اشاره به سیره امام علی(ع) در روز عید فطر، مردم را به قناعت و پارسایی سفارش کرد و افزود: عید به سفره های رنگین نیست، عید داشتن تقوا و دستگیری از مستمندان است، عید برای آنهایی است که روزه و نمازشان از سوی پروردگار مورد پذیرش قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه هر روز که در آن معصیت نباشد، عید است، افزود: عید فطر عیدی است که فرد مغفرت و رحمت پروردگار متعال را کسب کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: امروز می خواهیم با ماه مبارک رمضان وداع کنیم در حالی که فردی می تواند با ماه رمضان وداع کند که با این ماه مانوس شده باشد و در این یک ماه از هرگونه آلودگی ها بازگشته باشد.

 

وی بیان داشت: از آن جهت روز عید فطر شبیه به روز قیامت توصیف شده است که در این روز هر فردی که از خانه بیرون می‌آید و به سمت اقامه نماز عید فطر می‌شتابد باید به خود بگوید که یا اعمالش مقبول شده و به بهشت می‌رود یا اعمالش رد شده و به سمت جهنم می‌رود که همان اصل حقیقت روزه‌داری است./937/پ201/ح

ارسال نظرات