۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۷۵۵۱۸
امام جمعه بابل:

ایران اسلامی از ملت های مظلوم دنیا حمایت خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، خواستار کمک های مردمی برای مسلمانان یمن شد و اظهار داشت: امروز مقاومت مظلومانه مردم یمن در زیر گلوله های رژیم ظالم آل سعود قابل ستایش است و کودکان و زنانی که مظلومانه در زیر آتش بمباران جنگنده های سعودی به خاک و خون کشیده می شوند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نماز عید فطر شهرستا با تبریک عید فطر، این روز را عید شکر نعمت عبادت در ماه رمضان نامید و گفت: حقیقتاً حالتی که روزه داران دارند مانند حالت مؤمنان در قیامت است و آثار این سرور در شما مشاهده می شود.

 

وی افزود: مؤمنین در هوایی گرم و روزهای بلند به روزه داری پرداختند و فرمان را اجابت کردند، در روز عید خوشحال اند و این شکر بزرگی را می خواهد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل به رواستی از امیرالمؤمنین در خصوص علت عید سعید فطر خاطرنشان کرد: عید سعید فطر مانند روز تولد است و در حقیقت ولادت معنوی مومنان پس از بخشش در محضر پروردگار متعال می باشد.

 

وی ادامه داد: خداوند متعال یک فرشته را خداوند مقرر کرده است که در روز پایانی ماه رمضان بشارت خداوند را برای بخشش گناهان به مؤمنین می دهد زیرا خداوند دوست دارد تا مؤمنین در روز عید جمع شوند و صدای تکبیر و ندای آنها بلند شود.

 

حجت الاسلام روحانی زکات فطره را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: زکات عید سعید فطر را به دقت در مصرف درست آن قرار بدهید و سعی کنید تا به دست نبازمندان واقعی برسد.

 

وی افزود: بسیاری از نیازمندان در روز عید سعید فطر منتظر همین زکات فطره هستند تا از این زکات بهره مند گردند.

 

امام جمعه بابل به اوضاع مردم مسلمان منطقه به خصوص مردم یمن پرداخت و گفت: امروز مردم مظلوم یمن در بدترین و سخت ترین شرایط قرار دارند و عناصر خبیث آل سعود آنها را به دلیل ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و تجاوز به خاک و خون می کشند.

 

وی خواستار کمک های مردمی برای مسلمانان یمن شد و اظهار داشت: امروز مقاومت مظلومانه مردم یمن در زیر گلوله های رژیم ظالم آل سعود قابل ستایش است و کودکان و زنانی که مظلومانه در زیر آتش بمباران جنگنده های سعودی به خاک و خون کشیده می شوند.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه خواستار حفظ ارزش های به دست آمده در ماه مبارک رمضان شد و خاطرنشان کرد: در یک ماه رمضان مؤمنین با تلاش و مجاهدت جایگاههای ارزشمندی را به دست آورده اند که لازم است این مسیر در بعد از ماه مبارک رمضان امتداد پیدا کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات