۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۷۵۵۲۴
امام جمعه دامغان:

عبادت کنندگان و تحصیل کنندگان تقوا برندگان مسابقه معنوی رمضان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: ماه رمضان میدان مسابقه‌ای معنوی بود برای همگان و برندگان این مسابقه کسانی هستند که بیشتر عبادت کرده و به تحصیل تقوا پرداخته‌اند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان، صبح امروز در خطبه‌های نماز پرفضیلت عید سعید فطر که با حضور گسترده مردم دیندار در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن این عید بزرگ مسلمانان اظهار داشت: در میهمانی بزرگ رمضان هر کس به اندازه ایمان و عقیده‌اش به خداوند نزدیک شده است.

 

وی یاد خدا و حضور خداوند را که سبب می‌شود انسان از اعمال و رفتارش غافل نشود را بزرگترین سرمایه دانست و افزود: عید فطر روزی سرشار از شادمانی برای کسانی است که روزه‌های مقبول درگاه حضرت حق گرفتند و از خوان الطاف و عنایت الهی بیشترین بهره را بردند.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه عید سعید فطر را با دو عمل زیبای پرداخت زکات فطره و نماز عید به نشانه ارتباط با خداوند و ارتباط با خلق خدا به‌ویژه نیازمندان آغاز می‌کنیم که خود درس آموز است، تصریح کرد: مؤمنانی که موفق به پرداخت زکات فطره خود پیش از اقامه نماز عید نشده‌اند آن را تا ظهر عید یا حداکثر پیش از غروب به ترتیب اولویت فقرای فامیل، محله، روستا یا شهر و یا مراکز دریافت فطریه پرداخت کنند.

 

حجت الاسلام ترابی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر به بیانات رهبر انقلاب در مورد باب شدن شعاری تحت عنوان "اسلام رحمانی” در گفته‌ها، نوشته‌ها و برخی جراید و روزنامه‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد دشمن می‌خواهد در زیر پوشش این عبارت فرهنگ لیبرالی حاکم در اروپا و آمریکا را در کشور ما نهادینه کند.

 

وی اسلام را دین رحمت و مغفرت نامید و خاطر‌نشان کرد: در تفکر لیبرالی اعتقاد به خدا، معاد و معنویات جایی ندارد و امروز ثمره آن در دنیا قتل عام انسان‌ها، ویرانی خانه‌ها و کشتار اطفال به قصد غصب ثروت و دارایی‌های ملت‌هاست، آنها در پس این عبارت زیبا مقاصد پلیدی را دنبال می‌کنند./977/پ202/ح

ارسال نظرات