۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۵۳۸
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

آمریکا تابع منطق و دلیل نیست/ اقتصاد مقاومتی تنها راه توسعه و پیشرفت اقتصادی

خبرگزاری رسا- آیت الله علم الهدی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: تنها یک راه برای توسعه و پیشرفت اقتصاد داریم و آن راهی است که رهبر انقلاب پیش پای ما گذاشتند که همان اقتصاد مقاومتی است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در جوار بارگان منور رضوی برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان در حالی تمام شد که وجود یک جریان در جامعه ما در آستانه یک تطور قرار گرفت و آن مسأله نتیجه مذاکرات و توافق با 6 کشور قدرتمند جهانی است.

 

وی در ادامه ضمن ابراز تشکر و قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: در این توافق چهار تصور نباید برای ما صورت گیرد؛ اولا این که قبل از بررسی توافق، برداشت ما از آن برداشت پیروزی کامل باشد.

 

نتیجه صلح امام حسن(ع) خوشحالی شیعیان نبود

امام جمعه مشهد مقدس افزود: رییس جمهور در نیمه های این ماه گفت «ما در مذاکره از صلح امام حسن(ع) الهام گرفتیم» در حالی که پس از صلح امام حسن(ع) برای شیعیان شادی و خوشحالی وجود نداشت.

 

آیت الله علم الهدی ضمن ابراز امیدواری نسبت به مثبت بودن نتیجه توافق هسته ای، تصریح کرد: اگر خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب رعایت شده باشد، این توافق یک پیروزی است اما اگر خطوط قرمز رعایت نشده باشد، مبتلا به همانی شده ایم که شیعیان در جریان صلح امام حسن(ع) به آن دچار شدند.

 

وی دومین تصور اشتباه نسبت به توافق هسته ای صورت گرفته را تصور مبتنی بر پایان چالش با آمریکا دانست و اظهار کرد: آمریکا جانور درنده ای است که تازه کشاکش ما با او شروع شده است چرا که نطق رییس جمهور ما با نطق رییس جمهور آن ها در تناقض بود.

 

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به کاهش ارزش بورس و افزایش قیمت ارز و سکه در کشور، با وجود توافق هسته ای، گفت: بعد از این توافق پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا بیانیه داده و گفتند آماده ایم که اگر لازم باشد به ایران لشگرکشی کرده و حمله نظامی کنیم.

 

آمریکا تابع منطق و دلیل نیست

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: آمریکا همه جا ادعا می کند و تابع منطق و دلیل نیست؛ ادعا کردند عراق سلاح کشتار جمعی دارد و نیم میلیون عراقی را به خاک و خون کشیدند و بعد گفتند اشتباه کردیم؛ ادعا کردند ایران به دنبال سلاح اتمی است و به میدان آمدند و در همین سخنرانی هم رییس جمهور آمریکا گفت «من به کشورهای عربی اعلام می کنم که دو دشمن دارند، یکی داعش و دیگری ایران.»

 

وی ضمن تأکید بر این که جریان آمریکا جریانی است که با تکیه بر ادعا جلو می رود، خاطرنشان کرد: نباید تصور کنیم چالش ما با آمریکا تمام شد؛ آیا عزیزانی که دانسته یا ندانسته خواب باز شدن سفارت خانه آمریکا در ایران را می بینند، بیانیه وزارت دفاع آمریکا را ندیده و نشنیده اند؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برخی جریان ها برای «بزک کردن چهره آمریکا» اشاره کرد و افزود: عده ای در صدد هستند از جانور درنده نیش داری که در نیم قرن گذشته جز نیش زدن نسبت به ما کاری نداشته است، می خواهند قدرتی بسازند که باید دست در دست او گذاشته و راحت زندگی کنیم؛ چنین نیست، این همان درنده و جانور خون آشام است و اگر از راه دست دادن به ما دست پیدا کند، بیش تر ما را می گزد.

 

تصور حل مشکلات اقتصادی پس از لغو تحریم ها تصوری خطرناک است

آیت الله علم الهدی تصور حل مشکلات اقتصادی به سبب رفع تحریم ها و بازگشت پول های بلوکه شده ایران را تصوری خطرناک خواند و اظهار کرد: این که افراد گمان کنند حالا که توافق شد، تحریم ها لغو شده و 108 میلیارد دلار پول بلوکه شده بر می گردد، همه کار می توانیم بکنیم، تصوری خطرناک است و مردم و مسؤولان، خصوصا متولیان اقتصادی کشور نباید چنین باوری داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: اولا آن ها وعده 8 سال و 10 سال برای لغو تحریم ها داده اند، ثانیا مگر آمریکا و اروپا می گذارند وضع ما با برگشت 108 میلیارد دلار پول به داخل کشور خوب شود؟

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: لغو تحریم ها به سود خودشان است و رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در نطق پس از توافق خود گفتند که چاره ای جز توافق نداشتیم چرا که قایق تحریم ها در حال شکست بوده و هم پیمانان ما دچار ضرر شدند.

 

«اقتصاد مقاومتی»، تنها راه توسعه و پیشرفت اقتصادی

آیت الله علم الهدی متذکر شد: تنها یک راه برای توسعه و پیشرفت اقتصاد داریم و آن راهی است که رهبر انقلاب پیش پای ما گذاشتند، که همان اقتصاد مقاومتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با این حرفی که رییس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا زدند، تقریبا کدی به شرکت های چند ملیتی دنیا دادند که ای دزدها، دروازه ایران را باز کردیم، بروید و بدزدید.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: مگر قبل از انقلاب که دروازه کشور باز بود و این جا بازار خارجی ها بود، چقدر توسعه اقتصادی داشتیم؟ بزرگ ترین امتیاز انقلاب این بود که میدان فعالیت برای استعدادهای داخلی ما باز شد.

 

آیت الله علم الهدی در ابتدای خطبه های نماز عید سعید فطر، به بیان نکاتی پیرامون دعای قنوت نماز عید فطر پرداخت و گفت: عید بودن امروز از سه جهت است؛ جهت اول این که ما یک ماه در نتیجه روزه و عبادت و مناجات سحر با خدایی آشنا شدیم که اگر او را نداشتیم هیچ چیز نداشته و اگر او را داشته باشیم، همه چیز داریم.

 

وی در بیان دومین علت عید بودن این روز بر مسلمانان، افزود: امروز عید مغفرت و آمرزش است؛ قبل از ماه رمضان معصیت فراوان انجام دادیم و امروز می بینیم همه معاصی ما را آمرزیده اند و «بِکَ یا الله» های ما باعث شد مورد آمرزش قرار گیریم.

 

امام جمعه مشهد مقدس سومین جهت عید بودن این روز را راهیابی و نجات از سردرگمی خواند و خاطرنشان کرد: تا به امروز در زندگی معلوم نبود به کدام جهت می رویم اما امروز را عید گرفتیم چون در جاده ای می رویم که آخر آن سعادت ابدی است./820/پ201/ش

ارسال نظرات