۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۵۵۳۹
آیت الله مجتهد شبستری:

عربستان سعودی نماینده آمریکا در جنگ‌طلبی است/ آل سعود در یمن به خاک مذلت و رسوایی خواهد نشست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری گفت: عربستان نماینده آمریکا در جنگ‌طلبی بوده و از هیچ گونه جنایتی دریغ نمی کند، اما همچنان چه در سوریه و عراق شکست خورد در یمن نیز به خاک مذلت و رسوایی خواهد نشست.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در خطبه های نماز عید فطر که در مصلی حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه عید فطر، عید یک ماه بندگی و اطاعت الهی است، گفت: انشاءالله این بندگی ویژه رمضان نباشد و تداوم پیدا کند و همیشه نسبت به فرامین الهی توجه کنیم.

 

وی با اشاره به بازتاب رسانه ای راهپیمایی روز قدس، ضمن تشکر از حضور گسترده مردم در این راهپیمایی جهانی، گفت: تمام مسلمانان جهان، همچنین مردم عزیز ایران در سراسر کشور از جمله در تبریز به راهپیمایی برخواستند و نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام انزجار کرده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند و این نشان‌دهنده بصیرت مردم بوده و جای تقدیر و سپاس دارد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حملات وحشیانه رژیم آل سعود و عدم توجه سازمان های به اصطلاح حقوق بشری نسبت به این جنایات در منطقه گفت: رژیم آل‌سعود نه تنها حملات وحشیانه به مردم مظلوم یمن انجام می‌دهد، بلکه از سلاح‌های شیمیایی که ساخت رژیم صهیونیستی است نیز استفاده می‌کند و متأسفانه هیچ یک از سازمان های به اصطلاح، حقوق بشری نسبت به این مسأله اعلام موضع نمی کنند.

 

وی افزود: رژیم عربستان سعودی نماینده آمریکا در جنگ‌طلبی بوده و از هیچ گونه جنایتی دریغ نمی کند، چنان چه در سوریه و عراق آتش بیار اصلی معرکه عربستان سعودی بود و چون در این کشورها با عنایت الهی نتوانستند کاری انجام دهند حملات وحشیانه به مردم یمن را آغاز کردند، اما در آینده ای نزدیک به خاک مذلت و رسوایی خواهند نشست.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان افزود: ملت یمن بیش از 100 روز در برابر حملات وحشیانه رژیم آل‌سعود با دست خالی مقاومت کرده‌اند و بیعت کرده اند تا انقراض رژیم سعودی و آزاد شدن حرمین شریفین از مقاومت دست بر نخواهند داشت.

 

وی بیان کرد: نامه‌های فراوانی مبنی بر آمادگی بر جنگ علیه رژیم جنایت کار آل سعود، داعشی‌ها، تکفیری و سلفی‌های از سوی مردم و جوانان آذربایجان‌شرقی به دفتر می‌رسد و به همین خاطر به محضر مقام عظمای ولایت اعلام می‌کنیم رهبرا اگر لب تکان دهید و اذن جهاد دهید، هزاران نفر از مردم غیور آذربایجان آمادگی دارند تا شر آل‌سعود، داعشی ها، تکفیری‌ها و سلفی‌ها را از سر مسلمانان کم کنند.

 

وی افزود: سعی کنیم قداست ماه مبارک را و تقوای کسب شده را از دست ندهیم, مساجد را خلوت نکنیم، خلوت مساجد دشمنان را شاد میکند و ما را به سرنوشت کشورهایی اندکی دچار می کنند که کشور متمدن اسلامی بود اما امروز رنگ و بویی از اسلام نبود، از غیبت و تهمت و افترا پرهیز کردیم، از این رو مبادا در آستانه انتخابات بازار دورغ و افترا ذو شبنامه ها گرم شود، این کارها برای جامعه اسلامی خطرناک است.

 

آیت الله شبستری با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان، گفت: مسلمانان جهان عید فطر را به شکرانه یک ماه بندگی جشن می گیرند، خداوند در قرآن از فلاح و زکی استفاده می کند، معنای فلاح یعنی پیروزی و به مطلوب رسیدن و خوشبخت شدن است. این خوشبختی هم دنیوی است هم اخروی، زندگی سعادتمند دنیوی جز در سایه ایمان ممکن نیست، حیات طیبه در سایه ایمان و عمل صالح است./853/پ201/ح

ارسال نظرات