۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۵۵۴۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توافق هسته ای به معنای تسلیم در برابر زورگویان و آشتی با آمریکا نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توافق هسته ای با کشورهای 1+5 به معنای تسلیم شدن در برابر زورگویان و آشتی با آمریکا نیست، بلکه تا وقتی گرگ های زمان دست از خوی درندگی برندارند، همچنان بر آنها مرگ می فرستیم.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز عيد فطر بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر مرکز استان که در جوار مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزارشد، با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، اظهار کرد: ملت ایران با پایداری و ایستادگی بر روی حق مسلم هسته ای خود، سرانجام کشورهای غربی را به پذیرش و تأیید این حق مجاب کردند.

 

وی با بیان این که دستیابی به توافق هسته ای اخیر نشان می دهد در هر امری با استقامت و مقاومت می توانیم پیروز شویم، افزود: در واقع استقامت و بردباری مردم ایران در مقابل تحریم های ظالمانه دنیای استکبار به همراه تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی بود که منجر به توافق هسته ای خوب اخیر شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته این مذاکرات و رسیدن به توافق هسته ای با کشورهای قدرتمند جهان به معنای تسلیم شدن در برابر آمریکا و غرب نیست، بلکه ملت و نظام اسلامی ایران تنها با هدف رفع اتهام و اثبات حسن نیت خود و حل یک مسأله اختلاف انگیز با این کشورها به مذاکره پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای با کشورهای 1+5 نشانه آشتی با آمریکا نیست، چرا که تا وقتی گرگ های زمان آدم نشده و دست از خوی سبعیت و درندگی خود برندارند، همچنان بر آنها مرگ می فرستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این مذاکرات نیز ایران با آمریکا آشتی نکرد، بلکه اختلاف هایی بین این دو کشور در زمینه هسته ای وجود داشت که در مورد آنها به تفاهماتی رسیده ایم و این به معنای تسلیم نیست.

 

آل سعود غده سرطانی جدید در منطقه است

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به این که امروز ظالمان و انسان های بد تلاش می کنند بر جهان اسلام مسلط شوند، افزود: جهان اسلام دچار مصیبت عظیمی شده است چرا که رژیم آل سعود با هدف تسلط بر جهان اسلام به کشور یمن حمله کرده و علاوه بر به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی گناه، بازار، اقتصاد، صنعت و تمامی زیرساخت های این کشور را نیز نابود کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که رژیم آل سعود غده سرطانی جدیدی در منطقه است، اضافه کرد: تهاجم نظامی این رژیم به یمن زندگی مردم این کشور را فلج کرده به گونه ای که اکنون هزاران نفر از مردم یمن به خاطر هوای نفس آل سعود و پیوند او با اسراییل غاصب، جان خود را از دست داده اند و خانه های صدها هزار نفر نیز ویران و خودشان آواره شده اند.

 

وی تصریح کرد: رژیم آل سعود سعی می کند با مطرح کردن خود در منطقه و همراهی با اسراییل، جنایات خود را تداوم بخشد و امروز به معنای واقعی غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل و مجری اهداف آنها برای راه اندازی جنگ بین مسلمانان شده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با مشکلات و گرفتاری های مردم یمن و سایر کشورهای اسلامی با تقوا و صبر به پایان رسیده و بار دیگر روسیاهی به عاملان جنایتکار بماند.

 

داعش و اسراییل؛ میکروب های خطرناک و واگیر در خاورمیانه

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به جنایت های گروه تروریستی داعش در کشورهای مسلمان، اظهار کرد: تروریست های داعش مسلمانان زیادی از کشورهای مختلف را مورد آزار و اذیت و کشتار قرار داده اند و از خدا می خواهیم امت های اسلامی را از چنگال این بلا و شر نجات دهد.

 

وی با بیان این که بلای داعشی و صهیونیستی مدت هاست همانند ویروس خطرناکی به کشورهای سوریه، فلسطین، بحرین، عراق، لبنان و کویت کشیده شده و جان بسیاری از انسان های بی گناه را گرفته است، افزود: برای نابودی این میکروب و این ویروس خطرناک منطقه، باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی داعش و گروه های اسراییلی میکروب های واگیر خطرناکی هستند و باید از خداوند بخواهیم شر این گروه ها را از سر مردم منطقه کم کند.

 

فضای معنوی ماه رمضان در طول سال حفظ شود

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر مرکز استان خراسان شمالی، با بیان این که یک ماه روزه داری مؤمنان نشانه پیروزی آنها بر هوای نفس است، اظهار کرد: عید فطر روز جشن پیروزی فطرت انسان بر هوای نفس بوده و امیدواریم خداوند روزه داری همه نمازگزاران که با پیروزی بر هواهای نفس و شیطانی، یک ماه را بندگی کرده و امروز جشن بزرگ عید فطر را برگزار کردند، قبول کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تفسیر دعای قنوت نماز عید فطر، اضافه کرد: انسان در زندگی دو بعد رحمانی و مهربانی و دیگری بعد قاطعیت در اجرای احکام الهی دارد به همین دلیل نیز در مقابل دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایستادگی کرده و می جنگند و در مقابل دوستان اسلام، با آنها نرم و مهربان است.

 

وی ادامه داد: در دعای قنوت نماز عید فطر خداوند را قسم می دهیم که همت ما را بلند کند، ما را از بدی ها دور نگاه داشته و در مسیر نیک قرار دهد و هرچه به آدم های خوب عطا کرده به ما نیز عطا کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به این که تقوا مهمترین دستاوردی است که در ماه مبارک رمضان به آن دست پیدا کرده ایم، خاطرنشان کرد: همه باید مراقب باشند این هدیه الهی که به موجب ماه رمضان کسب کرده اند را در طول سال حفظ کرده و از آن برای حرکت در مسیر عبودیت در طول 11 ماه دیگر سال استفاده کنند./9314/پ201/ح

ارسال نظرات