۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۵۵۵۶
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمنان ایران اسلامی غیر قابل اطمینان و دارای سابقه بدعهدی بسیاری هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دشمنان ایران غیر قابل اطمینان بوده و دارای سابقه بدعهدی بسیاری هستند، گفت: هیچ زمانی استکبار جهانی از دشمنی با نظام اسلامی ایران دست بر نخواهد داشت و هر روز نفرت مردم ایران نسبت از آن‌ها بیشتر می‌شود.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، امروز در خطبه‌های عید سعید فطر که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) درباره تقوا، گفت: ایشان در خطبه متقین فرموده‌اند که پرهیزکاران افرادی خویشتن‌دار هستند، و با مال کم زندگی می‌کنند، دیگران به خیر آن‌ها امیدوار و از شر آن‌ها در امان هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عید سعید فطر، عید تمام مسلمانان جهان است، افزود: شاخصه اصلی این عید بازگشت مردم به فطرت اصلی خویش است، مسلمانان با اثر یک ماه روزه‌داری و عبادت به پاکی باطن دست یافته‌اند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این که ملاک عید در اسلام دوری از گناهان و انجام واجبات است، افزود: امام علی(ع) در روایتی فرموده است امروز برای افرادی عید است ماه رمضان روزه‌داری کرده‌اند و به نماز و شب‌زنده‌داری پرداختند و روزی که در آن گناه انجام نشود، عید است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: یکی از پیام‌های عید سعید فطر کمک به مستمندان و محرومان است که با پرداخت زکات فطریه برخی مشکلات اقتصادی آن‌ها حل می‌شود و در روایات از ائمه اطهار(ع) آمده است که فردی زکات فطریه را پرداخت نکند؛ روزه و عبادت‌های آن در درگاه الهی پذیرفته نمی‌شود.

 

وی عید سعید فطر را روز تعظیم شعائر اسلامی دانست و گفت: عید فطر جلوه‌ای از عظمت و شکوه اسلام مسلمان در جهان است و برپایی نماز این عید وحدت و یکپارچگی مسلمانان را نشان می‌دهد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عید فطر روز تکریم پیامبر اکرم(ص) و اهل­بیت(ع) و حرکت مسلمانان به سوی ارزش‌های اصیل اسلامی است، گفت: در این روز از خداوند می‌خواهیم تمام نعمت‌هایی را که به رسول گرامی(ص) و ائمه اطهار(ع) عطا کرده است به مسلمان جهان بدهد و هر پلیدی و گناهی از آن‌ها دور نگه داشته، مؤمنان را نیز از گناهان خارج کند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز عید سعید فطر عنوان کرد: کشور یمن مورد هجمه‌ها و بمباران دشمنان قرار گرفته است و کودکان، زنان و مردم مظلومانه به شهادت می‌رسند و بهداشت و درمان این کشور وضعیت مطلوبی ندارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورها عربی برای نابودی و ویرانی کشور یمن ائتلاف تشکیل داده‌اند، بنابراین مردم یمن به کمک‌های مادی و معنوی کشور ایران امیدوار هستند.

 

وی با بیان این که امروز سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت است، ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام ابرقدرت‌های جهان برای جنگ علیه ایران باهم متحد شدند و سلاح‌های جنگی و شیمیایی در اختیار رژیم بعث عراق دادند، اما با مجاهدت‌های رزمندگان یک وجب از خاک ایران در اختیار بیگانگان قرار نگرفته است.

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنانش به موضوع بیانه مشترک توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این بیانه پایان کار توافق هسته‌ای نیست، بلکه آغاز راه است و متن این بیانیه باید در شورای امنیت سازمان ملل و در مجلس‌های کشورهای مذاکره کننده و مجلس شورای اسلامی ایران به تصویب برسد.

 

وی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نامه به رییس جمهور باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه داد: متن توافق باید با دقت ملاحظه شود و مسیر قانونی خود را طی کند، دشمنان ایران غیر قابل اطمینان بوده و دارای سابقه بدعهدی بسیاری هستند، باید مراقب بود تا در این توافق بدعهدی نکنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره کننده تقدیر کرد و افزود: بر اثر 12 سال مقاومت مردم ایران در برابر استکبار جهانی، آنها مجبور به پذیرش توافق‌نامه شده‌اند و دشمن بیش از ایران به این توافق‌نامه نیاز داشته است.

 

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: هیچ زمانی استکبار جهانی از دشمنی با نظام اسلامی ایران دست بر نخواهد داشت و هر روز نفرت مردم ایران نسبت از آنها بیشتر می‌شود و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود./998/پ201/ح

ارسال نظرات