۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۵۵۶۳
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مذاکرات هسته ای حقانیت ملت ایران را اثبات کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی‌عراقی گفت: پیروزی در مذاکرات هسته ای حقانیت ملت ایران و صلح آمیز بودن فناوری هسته ای کشور را به اثبات رساند.
حجت الاسلام محمدي عراقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در جمع مردم تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: در اسلام اعیاد برگرفته از تولد اشخاص یا رویداد خاصی نیست؛ اعیاد در دین مبین اسلام بر اساس ارزش معنوی است و بزرگ ترین عید مسلمانان عید فطر و قربان است.


وی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان دوره تمرین عبادت و خودسازی بوده و بر اساس روایات عید فطر، عید کسانی است که روزه آنها مقبول شده، گفت: دغدغه مؤمنان در عید سعید فطر باید حفظ نورانیت و دستاوردهای ماه رمضان باشد؛ شکرگزاری نعمت های الهی از راهکارهای حفظ این دستاوردها است.


حجت الاسلام والمسلمین عراقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 و بررسی متن برای تصویب در مجالس کشورها گفت: امروز در پیچ تاریخی قرار داریم؛ این تحول عظیم تاریخی به برکت انقلاب اسلامی و مبارزات و مقاومت های 50 ساله مردمی از دوران تبعید امام خمینی(ره) تا به امروز و در صحنه های مختلفی همچون دفاع مقدس حاصل شده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه 12 سال مقاومت مردم ایران بر سر حق فناوری هسته ای در کارنامه این ملت ثبت شد؛ ادامه داد: ملت ایران مزد 23 ماه مذاکره و مقاومت مردمی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و آمریکا را گرفت. پیروزی در مذاکرات هسته ای حقانیت ملت ایران و صلح آمیز بودن فناوری هسته ای کشور را به اثبات رساند.


وی با بیان این‌که توافق اخیر ثمره مقاومت ملت ایران در برابر ابرقدرت های جهان بوده است، تصریح کرد: ابرقدرت ها فهمیدند که ملت ایران با تحریم ها تسلیم نشده و دست از آرمان های خود نمی کشد، البته باید دانست که رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) و تداوم آن از سوی مقام معظم رهبری سبب شد تا فشارهای دشمنان کارساز نشود.


حجت الاسلام والمسلمین عراقی ادامه داد: علی رغم نیاز کشور به سوخت 20 درصد برای تامین رادیوداروها، دشمنان از دادن آن به ما امتناع کردند و در دولت گذشته مسؤولان به دشمنان گفتند که در صورت عدم تامین آن، خودمان آن را تولید می کنیم که با پوزخند دشمنان مواجه شد اما این موفقیت برای کشور حاصل شد.


وی به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ملت ایران و عقب نشینی غرب از مواضع استکباری را از برکات مقاومت ملت ایران دانست و گفت: امید ما به مذاکرات هسته ای و توافق نیست، بلکه امید اصلی به توانمندی های ملت ایران است؛ مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باید متن توافق حاصل را از جهت انطباق با خطوط قرمز نظام بررسی دقیق کند./935/پ202/ح

ارسال نظرات