۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۷۵۶۱۳
امام جمعه بابل:

دستگیری از محرومان فرهنگی اصیل در ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه  بابل امروز در دیدار با جمعی از خیران مرکز معلولین نوشیروانی بابل با انتقاد از تغییرات انجام شده  در مدیریت این مرکز  به انتقاد از مدیریت بهزیستی استان پرداخت و گفت: روند فعالیت ها و خدمت شایسته در دوران هیات مدیره ای که جمعی از افراد متدین و متعهد در آن فعالیت می کردند مورد رضایت خیران بود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل، این مرکز را یادگار خیر بزرگ و نام آشنای کشور مرحوم نوشیروانی بیان و خاطرنشان کرد:  خدمات گسترده و صادقانه این مرکزخیریه مردم نهاد به افراد زیر پوشش، مرکز معلولان نوشیروانی را به یک مرکز مهم ملی، استانی و شهرستانی تبدیل کرده بودند و مدام افراد زیرپوشش از خدمات ارائه شده ابراز رضایت می‌کردند.

 

وی ادامه داد: طبق عملکرد ارائه‌ شده کمک مردمی مرکز معلولان نوشیروانی بابل در گذشته به‌ صورت آنلاین بوده و میزان جذب کمک مردمی یک ‌میلیارد و 650 میلیون تومان از سال 91 تا 93، سه برابر شد.

 

حجت الاسلام روحانی به تعداد افراد تحت پوشش این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این مرکز با نگهداری دائمی از 135 نفر در داخل مرکز و 300 نفر مددجویان معلول زیرپوشش در منازل خدمات گسترده ای را با کمک خیرین و مردم انجام می دهد.

 

وی افزود: با عدم ثبات در مدیریت بهزیستی بابل، شاهد نابسامانی‌های زیادی در این اداره هستیم که خدمات‌رسانی به افراد زیرپوشش این مرکز را مختل کرده است.

 

امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه با دخالت های بهزیستی و تغییرات انجام شده در مدیریت این مرکز شاهد نگرانی های در زمینه کاهش خدمات هستیم، اذعان کرد: باید مسؤولان حساسیت بیشتری نسبت به تغییر مدیریت این سازمان از خود نشان می‌دادند.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم رییس بهزیستی کشور با احساس مسؤولیت نسبت به مردم بابل، با بررسی وضعیت نامناسب تغییر مدیریت مرکز معلولان نوشیروانی بابل با سپردن این مجموعه به افرادی لایق و شایسته همچون گذشته زمینه خدمتگزاری برای افراد معلول و مورد نیاز را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات نوع دوستانه این مرکز در ارائه خدمات افراد معلول و محروم جامعه تصریح کرد: توجه به انسان های محروم و مستضعف جامعه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه بابل با تأکید بر این که آحاد جامعه اسلامی در برابر انسان‌های رنج دیده و مستضعف جامعه یک وظیفه انسانی و شرعی دارند، ادامه داد: ایران اسلامی در برابر این چنین افراد احساس مسؤولیت می کند و به همین دلیل نیز خدمات حمایتی ازاین افراد را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی مهربانی، کمک رسانی و دستگیری از محرومان را یک فرهنگ اصیل در ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ انسانی به برکت اسلام ناب در کشورمان نهادینه شده است.

 

امام جمعه بابل، کار خیر و کمک به دیگران در جامعه اسلامی را یک ارزش والا دانست و تصریح کرد: همه باید قدر این فرصت را بدانیم و در جهت تحقق آن گام برداریم چون هم دارای پاداش دنیوی و هم اخروی است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات