۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۵۶۳۸
استاد حوزه علمیه:

روحیه استکبار ستیزی ملت ایران الگویی برای ملت های جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: دشمنی ایران و آمریکا در تاکتیک یا استراتژی نیست که در طول زمان تغییر کند یا با شرایط متفاوت کمتر شود بلکه این اختلاف اصولی، اندیشه‌ای و عمیق است.
حجت الاسلام آقاجاني، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار گفت: دشمنی ایران و آمریکا در تاکتیک یا استراتژی نیست که در طول زمان تغییر کند یا با شرایط متفاوت کمتر شود بلکه این اختلاف اصولی، اندیشه‌ای و عمیق است.

 

وی با اشاره به این که نگرش دولت آمریکا مبتنی بر امپریالیسم، اومانیسم و لیبرالیسم است، خاطرنشان کرد: در نگرش غربی خداوند در اداره زندگی بشر نقش و حقی ندارد و در واقع خداوند را از زندگی حذف می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: نظام اسلامی تفکری مخالف این نگرش دارد و در آن حاکمیت مطلق برای خدا است.

 

به گفته حجت الاسلام آقاجانی آمریکا به دنبال زیرسلطه قراردادن جهان است و نظام اسلامی این سلطه استکباری را نمی‌پذیرد، بنابراین سیاست‌ها و راهبردها بر مبنای اندیشه‌های یکدیگر انطباق ندارد و دشمنی ایران و آمریکا تمام شدنی نیست مگر آنکه یکی از این دو تغییر نگرش دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که توافق هسته‌ای نرمشی قهرمانانه برای کاهش شر دشمنان و تقویت سیاست و اقتصاد داخلی بود، اظهار داشت: نگاه دولت جمهوری اسلامی ایران باید بر مبنای نظر امام و اتکا به داخل و توجه به خود باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دولت برای رشد بهتر اقتصاد باید از قضاوت‌های اجمالی پرهیز کند، تصریح کرد: اگر در زمان دولت دهم مدیریت 80 و تحریم 20 درصد مشکلات بود، پس از دولت یازدهم تحریم آن چنانی وضع نشد بنابراین امروز نباید تحریم‌ها را عامل اصلی مشکلات اقتصادی دانست و نقش مدیریت را نادیده بگیریم.

 

حجت الاسلام آقاجانی افزود: امروز حتی اگر پول‌های بلوکه شده به کشور برگردد یا تحریم‌ها ادامه یابد و تشدید شود، اصلاح مدیریت، آرامش سیاسی، وحدت، همدلی، توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات است، چون اساس اختلاف تقابل در تفکرات است.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان برخی از افراد که این توافق را به فتح خرمشهر تشبیه کردند، گفت: مقایسه فتح خرمشهر با توافق هسته‌ای شاید متناسب باشد اما تفاوت‌ها و تناقض‌های آشکاری دارد، در فتح خرمشهر در سوم خرداد 61 خرمشهر به تسخیر سپاه اسلام درآمد اما در 23 تیرماه 94 تنها جمع‌بندی مذاکرات اعلام شد و هنوز به حق واقعی خود نرسیدیم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: در فتح خرمشهر پیشروی کردیم و خاک تصرف شده را پس گرفتیم اما در مذاکرات هسته‌ای تنها حقوق هسته‌ای تثبیت شد و اموال خودمان به کشور بر می‌گردد و بنابراین مقایسه این دو کار اشتباهی است.

 

حجت الاسلام آقاجانی در پایان با تاکید به مجلس و شورای امنیت ملی، خواستار دقت لازم در همه زوایای این توافق‌نامه شد و گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی با لحاظ همه جوانب داخلی و خارجی اعم از منطقه‌ای، جهانی و منافع ملی به بررسی این موضوع بپردازند و بدون حب و بغض جناحی مصالح نظام اسلامی را در نظر بگیرند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات