۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۶۸۶
با عنوان جوان و سبک زندگی اسلامی؛

بیست‌و‌دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از برگزاری بیست و دومین دوره‌ طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان جوان و سبک زندگی اسلامی و با حضور اساتید و اندیشمندان دینی در این استان خبر داد.
طرح تقويت مباني اعتقادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در نشست هماهنگی برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در این استان، از برگزاری بیست و دومین دوره‌ طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با عنوان جوان و سبک زندگی اسلامی و با حضور اساتید و اندیشمندان دینی در این استان خبر داد.

 

امام جمعه شهرکرد مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را هدف اصلی این برنامه دانست و تصریح کرد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر برای مصون ماندن از فتنه ‌ها و فریب‌ های فکری و فرهنگی زمانه و رهایی یافتن از غبارهای غفلت روزگار و تنفس کردن در هوای پاک و فضای دلنشین فرهنگ اسلامی نیاز به آموزه‌ های دینی و اعتقادی در پرتو انوار آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع) دارد.

 

وی با تأکید بر این که طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز ضرورت ‌های فرهنگی امروز جامعه را از منظر اسلام مورد کنکاش قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: این دوره از دوم تا 27 مردادماه با موضوع جوان و سبک زندگی اسلامی با هدف گفتمان سازی و رویکرد ارائه مطالب از سوی سخنرانان پیرامون مسأله جوان و در ادامه پاسخگویی به سؤالات جوانان و فرهنگیان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: این دوره از طرح در قالب دو برنامه ویژه فرهنگیان و جوانان برگزار خواهد شد، البته حضور عموم مردم به ویژه والدین در هر دو برنامه به ویژه جوانان، نه تنها بلامانع است بلکه بسیار مهم و ضروری نیز است.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، با برنامه ‌ریزی و هماهنگی ‌های صورت گرفته برنامه ویژه جوانان و عموم شب ‌ها از نماز مغرب و عشا در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد و برنامه ویژه فرهنگیان هر روز از ساعت 9:30 دقیقه در تالار بلاغ سازمان تبلیغات این استان برگزار خواهد شد. 

 

این مقام مسؤول بر لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم استان چهارمحال و بختیاری از این طرح معنوی تأکید و آیات، سید احمد خاتمی، کریمی جهرمی، نعیم آبادی و حجج الاسلام حسین دهنوی، علی ربانی، ناصر رفیعی، سید ابراهیم رییسی، راشد یزدی، محمد جواد حاج علی اکبری، حسن عرفان، دکتر عابدی، هادی عباسی و دکتر خسرو پناه را از سخنرانان این طرح مؤثر در راستای اعتلای فرهنگ دینی استان برشمرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، سبک زندگی اسلامی را یکی از حلقه های مفقوده امروز زندگی بشری دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم شعار سال که به نام همدلی و همزبانی نامگذاری شده است، محقق شود، تنها راه تحقق آن در توجه به سبک زندگی اسلامی است که این طرح نیز در همین راستا در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام یکی از راه های نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی را در گفتمان سازی بیان کرد و گفت: تا ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی به خوبی تبیین نشود، زندگی ها اسلامی نمی شود که تحقق این مهم در گرو گفتمان سازی است و طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز در این راستا برگزار می شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات