۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۶۹۵
نماینده مردم تبریز:

توافق نهایی باید راه عهدشکنی طرف غربی را مسدود کند

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه مشاهده پیمان‌شکنی از سوی طرف غربی توافق نهایی را مخدوش خواهد کرد.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روند بررسی نمایندگان مجلس در خصوص جمع‌بندی مذاکرات‌ هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: رهبری به یک نکته کلیدی اشاره داشتند که آن مبارزه با استکبار ربطی به توافق هسته‌ای ایران و غرب ندارد.

 


وی با اشاره به این‌که مبارزه با استکبار جهانی جزء آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: مادامی که ظلم و ظالم وجود دارد، این آرمان اصیل انقلاب اسلامی نیز وجود خواهد داشت، به عبارت دیگر اگر توافقی هم صورت گیرد، مبارزه با استکبار ادامه خواهد داشت.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به نامه رییس جمهور یادآور شد: نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور بر روی بستن مسیرهای دبه کردن طرف غربی تأکید دارد، ضمن این‌که دعوت مردم به متانت در شرایط حساس فعلی رهنمود مهم دیگر رهبری بوده است.

 


سعیدی با اشاره به رصد دقیق نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد طرف غربی افزود: تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید همه توان خود را صرف پیشبرد توافق در مسیر اصلی خود کند و هیچ راهی برای عهدشکنی طرف غربی به ویژه آمریکا باقی نگذارد.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که هرگونه مشاهده پیمان‌شکنی از سوی طرف غربی توافق نهایی را مخدوش خواهد کرد، گفت: ابهاماتی در متن جمع‌بندی مذاکرات وجود دارد که این مسأله قطعا با حضور وزیر امور خارجه در مجلس و ارائه توضیحات لازم برطرف خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که توافق نهایی باید عزت، اقتدار و استقلال نظام اسلامی ایران را تقویت کند، خاطرنشان کرد: اگر این توافق موجب تزلزل در امنیت ملی و عزت جمهوری اسلامی ایران باشد، به یقین وکلای ملت در مجلس با آن مخالف خواهند بود.

 


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم حفظ توانمندی های هسته‌ای کشور پس از توافق هسته‌ای تأکید کرد و افزود: باید توافق به گونه‌ای باشد که در صورت بدعهدی طرف مقابل، ایران به وضعیت سابق خود بازگشته و توان هسته‌ای خود را افزایش دهد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات