۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۵۷۰۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان:

تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه از مهم‌ترین وظایف مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان ضرورت ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت باورهای دینی در برهه کنونی، گفت: تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه از مهم‌ترین مأموریت‌ها و وظایف مبلغان است.
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ظهر امروز در نشست هم اندیشی مسأله حجاب و عفاف که با حضور بانوان فرهیخته و حوزوی شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اساس مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و تقویت باورهای دینی در جامعه است.

 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج مبانی دین مبین اسلام به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان کشور افزود: مبلغان دینی علاوه بر برگزاری نماز جماعت و دعا باید به معرفی سبک زندگی اسلامی و تبیین ضرورت توجه به حجاب و عفاف نیز بپردازند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه اسلام یکی از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی را حجاب معرفی کرده است، تصریح کرد: اگر فرهنگ ناب اسلامی و آموزه‌های آن از جمله حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی نیز رفع خواهد شد.

 

حاکمیت سلامت اخلاقی در جامعه وابسته به حفظ حجاب است

حجت‌الاسلام زاهدی حاکمیت سلامت اخلاقی در جامعه را منوط به پایبندی زنان و دختران به حفظ عفاف و حجاب و ارزش‌های مقدس اسلام با الگوگیری از سیره سرور بانوان جهان حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: همه ما به عنوان یک مسلمان در قبال حجاب مسؤول هستیم و برخی از نهادها به ویژه رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مؤثرتری در جریان‌سازی حجاب در جامعه دارند.

 

وی آموزش‌های بنیادین در خانواده، ‌دانشگاه و اجتماع را در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ حجاب مؤثر عنوان کرد و افزود: غفلت و بی توجهی در مسأله حجاب و عفاف جامعه را به سمت نابودی و هلاکت سوق می‌دهد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان از جمله راهکارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه را برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی، گفتمان‌های دینی پیرامون حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه‌های مختلف با این موضوع، برگزاری مسابقات فرهنگی، ارائه الگوهای مناسب حجاب و عفاف در کنار آموزش عنوان کرد.

 

گفتنی است، در این نشست کارشناسان دستگاه‌ها، نهادهای اجرایی و تشکل‌های مذهبی درباره راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی بحث و تبادل نظر کردند./977/پ202/ح

ارسال نظرات