۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۵۷۶۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

رهایی از معضلات اجتماعی در گرو انس با نماز و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری دوری از نماز و قرآن را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و با تأکید بر لزوم اجرای برنامه های مذهبی و قرآنی در مساجد، گفت: برای مطلوب بودن وضعیت ارزش‌های دینی در جامعه لازم است برنامه های قرآنی تقویت شود.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع قرآن‌آموزان شهرستان هادی‌شهر اظهار داشت: اگر فرهنگ جامعه برگرفته از مفاهیم عالی قرآنی شود، بسیاری از معضلات و مشکلات به خودی خود مرتفع خواهند شد.


امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح نشود هرگز موفقیت حاصل نخواهد شد، خواستار توجه بیش از پیش متولیان فرهنگی به مسائل موجود در مناطق مرزی شد و گفت: نباید از فعالیت های ضد اسلامی دشمنان غافل باشیم، در غیر این صورت صدمه های سنگینی به ارزش های اسلامی وارد خواهد شد.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت قرائت قرآن و توجه به مفاهیم آیات کلام الله مجید، تصریح کرد: باید در راستای الگو شدن ارزش ها و مفاهیم قرآن کریم در زندگی روزمره و انس گیری جوانان با آیات الهی بیش از پیش تلاش کنیم.


وی با اشاره به این‌که آیات قرآن در زندگی فردی و اجتماعی مهجور مانده است و متأسفانه قرآن تنها در مجالس ترحیم مورد توجه قرار می گیرد، افزود: اگر قرآن کریم در قیامت از معضلات و مفاسد اجتماعی در جامعه اسلامی گله‌مند باشد، نتیجه بی تقوایی و نبود گرایش به سمت سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.


حجت‌الاسلام انتظاری دوری از نماز و قرآن را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی دانست و با تأکید بر لزوم اجرای برنامه های مذهبی و قرآنی در مساجد، گفت: برای مطلوب بودن وضعیت ارزش های دینی در جامعه لازم است برنامه های قرآنی تقویت شود.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مفاهیم و آموزه های سبک زندگی قرآنی با سبک زندگی غربی بسیار متفاوت است، افزود: در سبک زندگی قرآنی ساده‌زیستی، قناعت، پرهیز از تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی، تشریفات و گرایش به سمت ارزش های والای انسانی مشاهده می شود.


وی با اشاره به این‌که اگر آموزه های قرآنی در جامعه مورد بی‌توجهی واقع شود، بحران‌های فرهنگی و اجتماعی واقع خواهد بود، گفت: حوزه‌های علمیه، مساجد، دارالقرآن‌ها و دیگر مؤسسات فرهنگی قرآنی باید دغدغه جدی جهت ترویج معارف قرآن داشته باشند./853/پ202/ح

ارسال نظرات