۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۷۵۷۸۰
امام جمعه تسوج:

بررسی متن توافق باید به دور از سیاسی کاری و در فضای خردمندانه انجام گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی گفت: باید اجازه بدهیم در فضای خردمندانه به دور از سیاسی کاری مسیر قانونی بررسی متن توافق در مجلس انجام گیرد و با حفظ وحدت و متانت تلاش کنیم تا تصمیم گیری نهایی در فضای آرام صورت گیرد.
حجت الاسلام بجاني

حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: از زحمات تیم مذاکره کننده‌ای هسته ای کشورمان به خاطر پافشاری بر خطوط قرمز مشخص شده در مقابل قدرت های جهانی تقدیر و تشکر داریم.

 

وی با اشاره به تفسیرهای متناقض از طرف مقابل در خصوص توافق، گفت: آمریکا مصداق اتم استکبار است، از ویژگی های بارز استکبار، بی منطقی و زور گویی است که در طول مذاکرات بارها شاهد بی منطقی و زور گویی آنها بوده ایم.

 

امام جمعه تسوج افزود: باید اجازه بدهیم در فضای خردمندانه به دور از سیاسی کاری مسیر قانونی بررسی متن توافق در مجلس انجام گیرد و با حفظ وحدت و متانت تلاش کنیم تا تصمیم گیری نهایی در فضای آرام صورت گیرد.

 

وی با غیر قایل اعتماد دانستن برخی از طرف های مذاکره کننده، تأکید کرد: در صورت تصویب توافق نیز باید هوشمندانه بر عملکرد طرف مقابل نظارت کنیم تا نقض عهد نکند، آمریکا به جهت کارنامه سیاه خود در جنایت های منطقه ای و جهان هیچ گاه قابل اعتماد نیست.

 

حجت الاسلام بجانی آمریکا را مصداق اتم استکبار دانست و تصریح کرد: دشمنی ما با آمریکا ریشه قرآنی دارد و این تضاد و تقابل حتی بعد از توافق نیز باقی خواهد بود، از این رو هیچ گاه ملت شریف ایران از باورهای خود دست بر نخواهد داشت.

 

وی با بیان این‌که مبارزه ملت ایران با آمریکا یک مبارزه شعاری و احساساتی نیست، ابراز داشت: ذات انقلاب اسلامی استکبار ستیز است و این یک بحث هویتی است.

 

امام جمعه تسوج ادامه داد: مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست، همانگونه که شرارت ها و ظلم های آمریکا پایان پذیر نیست، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا شعار همیشگی است./854/ت302/ح

ارسال نظرات