۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۷۵۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد؛

ضرورت همکاری حوزه های علمیه و اوقاف آذربایجان غربی

خبرگزار رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر لزوم همکاری حوزه های علمیه و اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین ثبت موقوفات جدید برای تقویت حوزه های علمیه استان تأکید کرد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر لزوم همکاری حوزه های علمیه و اوقاف و امور خیریه تأکید کرد و گفت: با ارتباط تنگاتنگ این دو نهاد دینی می توان ضمن بهره گیری از ظرفیت حوزه ها برای تبلیغ وقف، وقف های جدید را در راستای توسعه زیرساخت های حوزوی همچنین تربیت طلاب ساماندهی کرد.

 

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به ستاد احیای موقوفات استان در خصوص حوزه های علمیه ابراز امیدواری کرد: با تلاش های اعضای این ستاد شاهد احیای موقوفات حوزه های علمیه و همچنین افزایش موقوفات جدید با نیت کمک به حوزه باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بحث موقوفات در کمک به مستمندان، اظهار داشت: در طول تاریخ هدف از وقف کمک به فقرا بوده است.

 

وی گفت: اقدامات شاهان پهلوی برای از بین بردن موقوفات و به دنبال آن بی رغبتی مردم برای ثبت وقف های جدید از جمله عواملی است که موجب آسیب جدی به مقوله وقف شد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق نیات واقفان، اعتماد سازی و همچنین آشنایی مردم با چگونگی انجام وقف از جمله راهکارهای مناسب برای گسترش موقوفات است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اوقاف باید با مشاوره مطلوب، موقوفات را در جهت نیازهای روز جامعه سمت و سو بخشد.

 

گفتنی است، دیدار حجت الاسلام جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان امروز در دفتر امام جمعه ارومیه انجام شد.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی، معاون بهره وری اقتصادی، معاون امور حقوقی و ثبتی، مسؤول روابط عمومی و رییس دفتر مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این دیدار حجت الاسلام جوانبخت را همراهی کردند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات