۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۷۵۸۵۲

درگذشت مبلغ طرح نشاط معنوی در سانحه رانندگی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شادکام از مبلغان اعزامی طرح نشاط معنوی در استان خراسان شمالی، هنگام انجام مأموریت تبلیغی، دچار سانحه تصادف شده و جان خود را از دست داد.
حجت الاسلام شادکام- روحاني مبلغ - تصادف در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام بهرام شادکام، روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و از فعالان دفتر آیت الله العظمی سیستانی که برای انجام فعالیت تبلیغی در قالب طرح نشاط معنوی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شده بود، روز دوشنبه هنگام انجام مأموریت تبلیغی، دچار سانحه تصادف شد و دار فانی را وداع گفت.

 

حجت الاسلام شادکام که اهل شهرستان اسفراین خراسان شمالی بود و از چندین سال پیش در قم سکونت داشت، از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح نشاط معنوی که با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار امامزاده ها و بقاع متبرکه برگزار می شود، با هجرت به استان زادگاه خویش، در امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی اسفراین اقدام به انجام فعالیت های تبلیغی و فرهنگی می کرد.

 

وی روز گذشته هنگام عزیمت به مأموریت، با خودرو پراید خود در کیلومتر 20 جاده درق - میامی و در محدوده سد کفترک به یک دستگاه پژو 405 برخورد کرد که در این سانحه چهار نفر از سرنشینان دو خودرو از جمله حجت الاسلام شادکام مصدوم شدند اما پس از انتقال مصدومان به بیمارستان، متأسفانه این روحانی مبلغ به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

 

پلیس‌راه استان خراسان شمالی، انحراف به چپ و سرعت زیاد خودروی سواری پژو 405 را علت این حادثه اعلام کرده است.

 

حجت الاسلام صفی الله نوری، مدیر کاروان تبلیغی اداره کل امور دینی و اعزام مبلّغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن تأیید درگذشت این روحانی مبلغ، اظهار کرد: حجت الاسلام شادکام از روحانیان موفق، ممتاز، منظم و بسیار فعال بود که ضمن برخورداری از صفات حسنه اخلاقی و توانمندی ویژه علمی، در زمینه خطابه و فن تبلیغ نیز در زمره بهترین روحانیان قرار داشت.

 

وی با بیان این که حجت الاسلام شادکام متولد سال 48 در روستای کلاته پیاله شهرستان اسفراین بود، افزود: این روحانی از مقسمین شهریه در دفتر آیت الله العظمی علی سیستانی، مرجع تقلید برجسته شیعی عراق در قم بود که ابتدای ماه رمضان امسال برای فعالیت تبلیغی در قالب طرح نشاط معنوی نهاد اوقاف و امور خیریه به شهرستان اسفراین هجرت کرده بود و متأسفانه روز گذشته حین عزیمت برای اجرای مأموریت دچار سانحه شد و در سن 46 سالگی جان خود را از دست داد.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: از حجت الاسلام شادکام پنج فرزند به یادگار مانده که بزرگ ترین آن ها پسری 23 ساله و کوچک ترین آن ها نیز دختری 1.5 ساله است.

 

به گفته وی مراسم تشییع جنازه حجت الاسلام شادکام، عصر امروز از ابتدای خیابان اسفراینی به سمت زادگاهش در روستای کلاته پیاله برگزار شده و سپس پیکر وی در گلزار شهدا و مزار این روستا به خاک سپرده می شود.

 

مدیر کاروان تبلیغی اداره کل امور دینی و اعزام مبلّغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خراسان شمالی در خاتمه درگذشت حجت الاسلام شادکام را به خانواده این روحانی مبلغ و جامعه روحانیت استان تسلیت گفته و برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده وی صبر جزیل را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

گفتنی است، در طرح نشاط معنوی که از ابتدای تابستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان در 37 امامزاده شاخص استان خراسان شمالی آغاز شده و تا بیستم مردادماه ادامه دارد، 30 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و شماری از روحانیان و طلاب بومی خراسان شمالی مشارکت دارند./9314/ت301/ب5

ارسال نظرات